PUBLICITAT

Marta Marsà CEO i fundadora de Whitefit

«Vull que les dones se sentin úniques a l’hora de fer esport»

Per Carmen Salas

Marta Marsà va estudiar disseny i moda a Barcelona especialitzant-se en roba esportiva, ja que l’esport sempre ha estat present en la seva vida. Després de treballar en empreses del sector, fa quatre anys va crear Whitefit (www.whitefit.net), la seva marca de moda esportiva que busca empoderar la dona a través de peces úniques creant una sinergia entre art i esport. El proper 9 de juny organitzarà una desfilada molt especial d’alguns dels seus models a la rambla Molines, una de les activitats que tindran lloc en la segona edició del Concèntric, l’esdeveniment de dinamització comercial d’Andorra la Vella.
 
–Què podrem veure a la passarel·la del dia 9?
–Vull sortir una mica de la desfilada convencional per anar més cap a la performance.

–Com és la roba que dissenya?
–És roba esportiva tant per practicar fitness com per anar a la muntanya a practicar tot tipus d’esport. És roba única, centrada en les dones, amb la qual creo una sinergia entre art i esport perquè concep la moda com una expressió artística. De fet, dissenyo a partir d’il·lustracions en aquarel·la que realitza el meu pare. L’art és l’essència de Whitefit. D’altra banda, i en col·laboració amb Olivia Gram, una jugadora de tennis professional danesa, he creat la col·lecció Gram by Whitefit que distribueix internacionalment.

–Quin és el leitmotiv de Whitefit?
–Que les dones se sentin diferents, úniques. Vull empoderar les dones, fer-les sentir especials i potenciar la unicitat de cadascuna d’elles a l’hora de fer esport. És en aquest sentit que faig edicions limitades, unes 15 unitats per cada model. A més, mitjançant nanotecnologia tractem la roba perquè sigui antibacteriana i no faci olor.

–Com és la seva dinàmica de treball a l’hora de crear una nova col·lecció?
–El procés de creació comença amb l’elaboració de les aquarel·les. Un cop digitalitzades, treballo tota la part d’estampació, el patronatge i l’elecció de colors que utilitzaré, i després ja comencem a produir peces úniques per cada model amb un estil personal i únic. La producció la fem entre el Maresme i Igualada, així com Andorra. A més, busquem la sostenibilitat intentant reduir el màxim possible la nostra petjada de carboni.

–Com definiria la dona que vesteix la seva roba?
–Són dones actives a qui agrada cuidar-se però sense renunciar a l’elegància, amb personalitat, que busquen un estil diferent, únic a l’hora de fer esport. Tinc la sort de tenir una clientela molt fidel. Estem molt centrats al país, principalment amb venda online, tot i que també col·laborem mitjançant pop-ups amb algunes botigues. Sobretot venem a Andorra, França i Espanya. Pel que fa a la col·lecció de tennis hem venut peces als Estats Units i als països nòrdics.

–Com concep Whitefit de cara al futur?
–Vull trobar més esportistes amb qui fer col·laboracions internacionals i fer col·leccions per un esport concret, com ara ciclisme, i amb distribució a tot el món. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT