PUBLICITAT

Sònia Sudrià CEO de DRICONEX, drive control experience

«Estic intentant que es formi en conducció en neu a Andorra»

Per Adrià Esteban, Carmen Salas

La passió de Sònia Sudrià pel món del motor ve de lluny. Fa 20 anys va començar a introduir-se al sector amb cursos de 4x4. Fins al 2012 va simultanejar el treballs com a monitora i formadora amb la seva professió com a interiorista, quan va decidir dedicar-s’hi en exclusiva. L’any passat va fer un altre pas endavant, creant Driconex a Andorra, un projecte personal amb el qual ofereix la millor formació, molt adequada per als conductors d’un país on agrada tant el motor, i on considera imprescindible saber fer-ho de manera segura per fer front a les condicions climatològiques pròpies del Principat, la neu, la pluja o el gel. Especialitzada en vehicle elèctric, és tant formadora de cotxes com de motos. De fet, el cap de setmana passat va ser monitora de motos elèctriques al Solo Moto Weekend a Barcelona.

Sortim preparats per conduir de l’autoescola?

No. Amb 20 o 25 pràctiques ens donen un carnet de conduir però ens falta molta informació que aprens sobre la marxa, sense ser conscients que per exemple, agafem malament el volant, o que no ens asseiem bé –restant seguretat a les prestacions del cotxe–. I vas circulant.

Quina seria la carència principal que detecta en els seus alumnes?

No saber frenar. Tothom sap accelerar, però molt poca gent sap frenar; també les dificultats per calcular la distància de seguretat que hem de deixar entre el nostre vehicle i el que hi ha al davant. Són conceptes molt importants que no s’expliquen. Una altra punt molt important és la falta d’humilitat al volant. Abans de fer el curs els hi demano que es puntuïn i la majoria es posa una nota molt alta. En acabar la formació, la cosa canvia i la nota baixa, i molt.

On fa les formacions?

Ara mateix faig molts cursos al Circuit de Castellolí (Barcelona), però també en carretera oberta, on puc fer formacions personalitzades a qualsevol punt d’Andorra. En circuits duren un dia, i en el casos particulars, amb un matí n’hi ha prou.

A Andorra s’ensenya a conduir tenint en compte que és un país de muntanya?

No, i precisament estic intentant que es facin formacions en neu. Aquest hivern he estat fent cursos amb Land Rover a Soldeu, a pistes, quan estan tancades, per ensenyar a conduir en neu. Si tothom fes aquest curs, les carreteres serien molt més segures.

També fa cursos de conducció per a dones. Per què?

Perquè la dona quasi sempre cedeix el lloc a l’home. No es veu segura com a conductora. Però quan el fan, s’adonen que no es cert, de fet, aprenen amb més rapidesa, perquè escolten, i els homes es pensen que ho saben fer tot.

També prova vehicles que encara no han sortit al mercat, oi?

Sí, de moment només a Espanya, a vegades en circuit i d’altres en carretera. I també participo en les presentacions internacionals de nous models a la premsa de tot el món.

 

 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT