PUBLICITAT

Oriol Jové Dissenyador gràfic, il·lustrador

«La Flame engloba tot el que m’interessa, la roba i el disseny»

Per Carmen Salas

Oriol Jové és un jove dissenyador gràfic amb molts projectes al cap. Tot i que ser pare recentment li ha canviat les prioritats, a més d’encarregar-se del màrqueting gràfic d’una important empresa andorrana, el temps restant el dedica a treballar com a dissenyador freelance (www.disseny-and. com) i a rellançar La Flame (@laflameftw), la marca de roba inspirada en la natura i amb un important rerefons ecològic que va crear al 2019 amb molt bona acollida per part del target objectiu, els joves.

–Per què va decidir endinsar-se en el món de la moda?

–Sempre m’havia interessat el món tèxtil i em vaig adonar que aquest projecte englobava tot el que m’interessa, la roba i el disseny. La vaig crear jo sol, amb un capital econòmic molt petit, i m’encarrego tant de la creació com de la gestió. La veritat és que és que estic molt satisfet amb els resultats.

–De quin tipus de roba estaríem parlant?

–Roba streetwear (estil urbà) unisex feta a mà amb dissenys inspirats en la natura. Principalment dessuadores, samarretes, capells i complements. A més, és una marca eco-friendly, tots les peces de roba estan fetes amb teixits orgànics totalment respectuosos amb el medi ambient. Tenim una samarreta molt especial, Cold, amb una disseny basat en les muntanyes d’Andorra, un paisatge pur i net. Vull transmetre la idea que hem de cuidar el nostre entorn natural i deixar-lo sempre tal com el trobem per poder continuar gaudint-lo com ara.

–Com dissenya?

–Soc més aviat tradicional (riu), sempre començo a crear amb llapis i llibreta, i a partir d’aquí, passo a l’ordinador.

–Què és el que més li agrada de la creació?

–El que em fa sentir realitzat és que arribi al resultat final, és a dir, per exemple, que un disseny meu estigui imprès en una samarreta, en un cartell o en un vehicle. Veure el producte físic, real.

–Quins requisits ha de reunir un bon dissenyador gràfic?

–Entren en joc molts factors, però sobretot ha de ser una persona creativa, i conèixer la part psicològica que hi ha darrere la conducta dels consumidors.

–Això ho combina amb altres encàrrecs com a freelance, oi?

–Sí, puntualment faig vinyetes per alguns diaris de Lleida, també he dissenyat alguns estands per al Mobile World Congress de Barcelona... Treballo tant per a empreses (redissenyant logos corporatius) com per a particulars (books personalitzats). Per exemple, a Andorra he fet diversos projectes per a Autèntic Abelles (productor de mel).

– A llarg termini, on es veu professionalment?

–El meu somni seria treballar pel meu compte com a dissenyador i fer créixer el projecte de La Flame, perquè té molt potencial. Amb la covid-19 tot es va aturar una mica, i ara el vull rellançar.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT