PUBLICITAT

Charo Rodríguez Empresària i creadora de travelwithcharo.es

«Quan viatges només amb dones, tornes a ser la prioritat»

Per Carmen Salas

Charo Rodríguez és una empresària andorrana molt emprenedora, no en va ha posat en marxa quatre projectes empresarials en sectors tan diversos com l’immobiliari, el treball temporal o els serveis de neteja. Tanmateix, el que li té robat el cor des de fa un any és el cinquè, Travelwithcharo, una agència de viatges especialitzada en viatges només per a dones que li permet combinar el treball amb la seva gran passió: viatjar. 
 
–Quina va ser la motivació per crear Travelwithcharo?
–Principalment, viatjar. M’he passat molts anys treballant de manera sedentària en les altres empreses, però sempre he tingut en perspectiva fer aquest canvi. Després d’estudiar la competència del sector en viatges exclusivament per a dones en països com Alemanya, França o Espanya, finalment l’any passat em vaig decidir a crear la meva agència. En els viatges jo no faig de guia, coordino una mica, les acompanyo, però soc una més.
 
–I perquè exclusivament per a dones?
–Perquè és molt divertit viatjar amb amigues, i si viatges sola, és una bona ocasió per fer-ne de noves. És una molt bona opció quan la teva parella, la família o els amics no et poden acompanyar. Sempre que tornem d’una sortida, ho fem amb un grup d’amigues i amb nous projectes per fer juntes.
 
–Tant canvia viatjar només amb dones?
–Totalment. Quan viatgem juntes els tempos són diferents. Preferim fer un àpat ràpid per destinar més temps a conèixer el lloc on anem i anar de botigues. Per no parlar dels temes de conversa, perquè no és el mateix parlar amb una amiga davant dels marits que fer-ho a soles o amb altres dones. Pots parlar de temes més íntims.
 
–Pot ser també una bona ocasió per alliberar-se durant uns dies de les responsabilitats familiars?
–En el meu cas, em sento molt còmoda. No té res a veure amb viatjar amb els meus tres fills, sobretot quan eren petits. La primera vegada que vaig fer un viatge amb altres dones, em vaig tornar a sentir com quan tenia 25 anys i me’n vaig anar a l’Índia. Quan viatges només amb dones, tornes a ser la prioritat.

–Quin és el perfil de les seves clientes?
–En general, a partir dels 40 anys, sobretot entre els 55 i 65 anys. Dones que ja no tenen fills petits, o no en tenen però disposen de més temps lliure. Pel que fa a l’estat civil, hi ha tant casades que sempre s’han mogut en parella, tenen uns dies disponibles però no trobem amb qui anar-se’n; i també hi ha dones sense parella, perquè s’han divorciat, per exemple, no volen renunciar a viatjar i prefereixen fer-ho acompanyades.
 
–Quin és l’objectiu principal de l’agència?
–Passar-s’ho bé, divertir-se, i jo faig tot el possible per donar a les meves clientes el que volen. La majoria viatgen soles i venen predisposades a compartir el viatge i conèixer persones d’una altra edat, país i trajectòria vital. És una experiència molt enriquidora. En aquest sentit, ajuda molt que els grups siguin d’entre 6 i 10 persones, tot i que en alguna ocasió hem tingut algun de 18. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT