PUBLICITAT

Meri Garcia Mestra i impulsora d'Atenena Espai d'Aprenentatge

«Als nens els agrada explicar coses i que els escoltem»

Per Lídia López

La Meri Garcia ha estudiat el Bàtxelor en Ciències de l’Educació i un Màster en Intel·ligència Emocional a les Organitzacions. Després d’estar 10 anys treballant com a docent a diverses escoles d’Andorra, ha tirat endavant Atenea Espai d’Aprenentatge, centrat en l’atenció individualitzada, la intel·ligència emocional, i a partir de pedagogies vivencials.
 
–Quina tasca desenvolupen des del centre?
–La idea de l’espai sorgeix pel fet que a mi m’interessava molt la vessant de la intel·ligència emocional i a l’escola, malauradament, no hi ha l’espai per poder dedicar-li una estona. Així que a Atenea oferim un seguit de classes i tallers durant la setmana on també treballem la part emocional i creativa, que pensem que en els infants és molt important. A més, ho fem en grups reduïts per tal de poder-ho individualitzar. Tot el que fem en aquest espai és a través del joc i del material manipulatiu, és a dir, que no hi ha llibres. Oferim mates manipulatives, francès, iniciació al traç i motricitat, fem lecto-escriptura d’una manera més vivencial, fem repàs amb aquells infants que ho necessiten... I voldria remarcar que és un espai on tothom pot venir, no està pensat únicament pels nens i nenes que tenen dificultats emocionals o d’aprenentatge.

–I quin treball fan en les sessions de tallers?
–Els dissabtes proposem els workshops, a vegades només pels infants i d’altres adreçats a tota la família. La finalitat dels tallers és oferir alguna cosa diferent i que no es treballi durant la setmana. Per exemple, darrerament en vam oferir un d’artteràpia perquè és una de les novetats que hem introduït aquest 2022, i farem el mateix amb la robòtica educativa que també hem afegit enguany. D’altra banda, fem altres activitats com els petits científics, el laboratori de contes o les manualitats amb material reciclat. En definitiva, activitats que estan lligades amb el que fem durant la setmana, però que comença i es tanca en la mateixa sessió. 

–Què trobava a faltar a l’escola respecte a la intel·ligència emocional?
–Tot depèn de cada infant, però penso que necessiten un espai on puguin expressar-se perquè als nens els agrada explicar coses i que els escoltem. A l’escola és molt difícil trobar aquest espai: tenim les nostres unitats didàctiques i anem per feina. I no ho dic com una crítica, però vas tant de bòlit que resulta impossible. Així que seria bo que es pogués donar aquesta estona a l’escola, però de moment és una mancança. Per això el nostre espai està pensat com un lloc on els nens se sentin a gust, que puguin dir la seva, i depenent del que escullin, treballar la creativitat i altres aspectes importants per a ells.

–I quins somnis a futur tenen?
–Ara per ara, ens agradaria que tot comenci a engegar perquè fa molt poc que hem obert. Tenim molts cursos oferts i gent, però volem que funcioni i que agradi. Hi ha moltes idees al cap i anem pas a pas, amb el desig que aquest projecte funcioni. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT