PUBLICITAT

Antoni Colom Fundador i director general d'Aymara

«Cada projecte me’l miro com si l’hagués de pagar jo»

Per Carmen Salas

Fa quasi 30 anys que Antoni Colom es dedica professionalment a seu hobby, el màrqueting i la comunicació, primer en una entitat financera, i des de fa 17 anys al capdavant d’Aymara, una agència de publicitat 100% andorrana amb vocació internacional que va crear amb una visió proactiva per millorar les accions dels seus clients. Actualment juguen a la primera divisió a nivell internacional. La setmana passada van guanyar una de les categories dels Premis Agripina, els més importants del sud d’Europa per agències de màrqueting, comunicació i publicitat, per una campanya desenvolupada per Andorra Telecom.

–Què significa que una agència de publicitat és proactiva?

–Que et preocupes pel client, que no esperes que et digui què vol fer, sinó que el truques tu per proposar-li idees. Quan nosaltres establim relacions amb un client tots remem en la mateixa direcció. Nosaltres no treballem per al client, treballem amb el client, amb qui fem equip. Ens involucrem en el seus projectes com si fossin nostres. Cada projecte me’l miro com si l’hagués de pagar jo.

–La setmana passada van guanyar un premi Agripina. Què ha suposat per a vostè i el seu equip?

–Un reconeixement a la feina ben feta, i també la confirmació que a Andorra hi ha molt talent. Ens vam presentar perquè ara ja tenim l’estructura d’una gran agència i volíem comprovar que podem jugar en la primera divisió de les agències en aquests premis que són els més importants del sud d’Europa.

–Es van presentar amb una campanya per Andorra Telecom. Què creu que han premiat?

–Els premis acostumen a premiar el fet de ser transgressor, diferent, atrevit, i molt creatiu.

–Vostè porta prop de 30 anys al món de la publicitat, com ha canviat la visió dels clients vers aquest sector?

–Fa 25 o 30 anys només tenien cultura de màrqueting i comunicació les grans empreses. L’empresa mitjana i petita ho relacionava amb fer algun anunci a la premsa, i no acabaven de veure els seus beneficis, era una cosa llunyana i misteriosa. Actualment això ha canviat molt, però per nosaltres l’important és saber, primer de tot, què volem fer en cada projecte, a qui ens adrecem, si el que farem anirà amb la línia estratègica del nostre client, i els beneficis que li reportarà. Quan tot això està clar, i la idea ha estat validada pel client, és quan ens concentrem en el disseny. Tot el que fas ha d’estar argumentat.

–D’on són els seus clients?

–Ara per ara tindríem un 60% de clients andorrans i un 40% internacionals, però estem creixent més a l’exterior.

–Recorda quina va ser la seva primera campanya a Aymara?

–I tant. Va ser una identitat corporativa per una farmàcia.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT