PUBLICITAT

Anna Ebri Fundadora de L'assistent virtual

«Hi ha pimes que necessiten una administrativa de manera puntual»

Per Carmen Salas

Anna Ebri és una dona emprenedora a qui no li fan por els reptes. Va arribar a Andorra el 2007 buscant un canvi de vida, i l’any passat va tornar-ho a fer, aquesta vegada en la vessant professional. Després de més de 20 anys d’experiència com a administrativa i secretària de direcció per a importants empreses, va crear L’assistent virtual per a ajudar professionals i pimes que no poden permetre’s contractar una administrativa a temps complet.


–Com se li va ocórrer la idea de l’assistenta administrativa virtual?
–Va ser en plena pandèmia. Treballava com a administrativa en una empresa petita, però tot el que va passar em va fer replantejar-me moltes coses, entre elles decidir-me a tirar endavant el meu propi projecte professional relacionat amb les necessitats que he detectat al llarg dels anys en moltes de les empreses amb les quals he treballat.

–Quines necessitats?
–Em vaig adonar que hi ha petites empreses i professionals que han d’encarregar-se de tot, a més de la seva feina pròpiament dita, i això els comporta molt estrés perquè la gestió els ocupa massa temps. Vaig comprovar que molts necessiten els serveis d’una administrativa experimentada de manera puntual per alliberar-se d’aquestes tasques. Tinc diferents paquets d’hores segons el que necessiten.

–I quines són aquestes tasques de les quals s’encarrega?
–M’encarrego de fer pressupostos, preparar factures, entrar dades, la comptabilitat, gestió i seguiment de les comandes, reclamació d’impagats, una mica les tasques de l’administrativa de tota la vida. També em puc encarregar de les xarxes socials, avui en dia fonamentals per a qualsevol empresa.

–Quin feedback ha tingut a Andorra?
–A diferència del que ha passat a Espanya, on estan més acostumats a contractar aquest tipus de serveis per cobrir una baixa o per un volum de feina puntual, a Andorra costa una mica que entenguin el projecte. La gent és més reticent a contractar algú que treballarà des de casa, tot i que amb la pandèmia la gent és més oberta, però encara va amb una mica de retard pel que fa al tema digital. Aquí tinc més peticions per treballar presencialment, encara que això incrementi el cost. El fet de no veure la persona físicament treballant els fa pensar que no ho estàs fent, quan al final el que compta són els resultats.

–Ha de fer molta pedagogia?
–Una mica, però jo aposto pel tema digital perquè crec que el món està encaminat en aquesta direcció, i crec que la gent s’ha d’obrir una miqueta més i conscienciar-se que el futur passa per la digitalització.

–Ha pensat en ampliar la cartera de serveis?
–Sí, estic estudiant el tema de Shopify, les botigues online, per coordinar la seva creació i encarregar-me de la seva gestió. A Andorra em trobo amb clients i negocis que són molt bons però que necessitarien millorar la seva projecció digital.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT