PUBLICITAT

Marc Montalvo DJ i director de màrqueting

«Les meves actuacions fan que la gent recordi com era sortir abans»

Per Marcos Bernat

Marc Montalvo durant una actuació.
Marc Montalvo durant una actuació.

Marc Montalvo és un DJ resident a Andorra que exerceix la seva passió actuant habitualment en la discoteca Eivissa Experience, on també treballa com a director de màrqueting. Actualment, a causa de les restriccions provocades per la pandèmia que afecten l’oci nocturn, Montalvo s’adapta a una nova situació per intentar que el públic pugui gaudir de la mateixa manera en un context diferent. 
 
–Com comença la passió per ser DJ?
–Vaig començar a casa, sense cap formació. Vaig aprendre pel meu compte quan tenia 15 anys. Després vaig penjar vídeos a Facebook i, a partir d’aquí, algunes discoteques es van posar en contacte amb mi. Sempre m’ha agradat la música que es feia a Tomorrowland, i per això vaig decidir comprar-me un aparell que no era professional. Al final vaig convertir una afició en la meva feina.

–S’especialitza en algun estil de música en concret?
–Sí, però al final t’adaptes als gustos de la gent més que al teu. Vaig començar amb música electrònica, però ara he hagut de canviar l’estil i soc molt versàtil depenent del que demanda el públic, sempre que es tracti de música comercial.

–Com és actuar en pandèmia?
–Realment, és diferent perquè els espectadors no transmeten la mateixa energia que en un esdeveniment normal, ja que no poden ballar. És molt atípic i costa adaptar-se a una situació així, però al final trobes la manera de crear felicitat i alegria. És una bona oportunitat per fixar-te si a la gent li està agradant el teu treball.

–L’actitud del públic ha evolucionat durant aquest període?
–Crec que sí. Al principi li costava perquè no estava acostumat a no poder cantar o ballar, però ara que ha passat el temps, la gent ho agraeix. Amb les mesures que hi ha, gaudir d’una actuació és una manera de recordar els moments d’abans, en els quals es podia sortir amb normalitat. Estic satisfet amb la resposta que estic rebent perquè últimament he rebut moltes felicitacions i considero que això és molt important.

–Com valora les mesures aplicades a l’oci nocturn?
–Les mesures per part del Govern no et permeten tenir els mateixos números, per la qual cosa s’haurien de mantenir les ajudes fins que hi hagi una viabilitat econòmica. Soc director de màrqueting de l’Eivissa Experience i només obrir la persiana ja ens costa 5.000 euros al mes. Una solució per aquesta situació podria ser augmentar l’aforament o que ens deixin obrir fins més tard, és el que ens diferencia d’un restaurant. 

– Pensa guanyar-se la vida com a DJ?
–Vaig deixar els meus estudis per intentar dedicar-me plenament a això. Més que una afició era un somni. A Andorra es pot triomfar, però és una mica complicat. El meu sou no el guanyo només per ser DJ, sinó perquè soc director de màrqueting. Crec que avui en dia no hi ha cap DJ del Principat que visqui només de les seves actuacions. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT