PUBLICITAT

Carme Aleix Propietària d'Art i Fusta

«És en els moments difícils quan tots hem d’ajudar-nos»

Per Natàlia Mena

Carme Aleix col·labora amb la Creu Roja.
Carme Aleix col·labora amb la Creu Roja.

Si cadascú posa un petit granet de sorra, junts podem moure muntanyes. Aquesta és una de les premisses de Carme Aleix Llopart, fundadora de la botiga de mobles Art i Fusta de la Massana, que enguany i durant aquesta pandèmia, punt a punt i fil per randa, ha contribuït en més de 3.000 euros en donatius a la botiga solidària de la Creu Roja Andorrana, amb la confecció de mascaretes d’ençà que va esclatar la crisi sanitària de la Covid-19.

–En quin moment decideix posar-se a cosir mascaretes?
–Recordo a l’inici de la Covid, quan els protocols van marcar l’ús de les mascaretes, que les farmàcies només estaven autoritzades a vendre’n una per persona, perquè el subministrament era limitat per tota la gent que en necessitava. Va ser en aquell moment quan vaig decidir que havia de fer quelcom que pogués ajudar i contribuir-hi amb els mitjans que tenia: una màquina de cosir i la meva experiència en la confecció de cortines des que vaig obrir la botiga l’any 1982.

–De cosir cortines a confeccionar mascaretes, quin va ser el procediment?
–Els patrons els vaig aconseguir online de referències alemanyes, perquè tenia clar que necessitaven tenir incorporat un folre per poder-hi posar un altre material que servís de filtre i que poguessis canviar cada dia. Agrair les fàrmàcies Garrallà, Sant Ermengol i Sant Hubertus i a Vets Fontblanca per ajudar-me a vendre-les.

–Il·lusió i satisfacció suposo de saber que de retruc, ajudaria a moltes famílies usuàries de la botiga solidària de la Creu Roja Andorrana no?
–Sí molta. Des de l’inici vaig tenir clar que volia ajudar-los. La tasca que ha fet la Creu Roja durant aquesta crisi és colossal i admirable i és en els moments difícils quan tots hem d’ajudar-nos.

–El seu sector, el de la decoració, ha patit molt durant aquesta crisi?
–Penso que hem estat dels menys perjudicats si ho comparem amb la restauració, l’hoteleria i altres comerços. El confinament va provocar que la gent estigués tancada molt temps a casa i tingués l’oportunitat d’observar i valorar el que els envolta: la teva casa ha d’explicar la història de qui ets, i ser una mostra del que t’estimes.

–I quins són els mobles o les demandes que més li han sol·licitat?
–La irrupció del teletreball i les reunions online han propiciat que la gent ens demanés dissenyar espais de home office on sentir-se a gust i poder desenvolupar la seva feina podent a la vegada, reflectir una imatge professional des de casa.

– Com bé diu, l’hostelería i la restauració han estat dels més perjudicats per la pandèmia, hi ha hagut inversions en aquests sectors?
–Malgrat el moment crític que han passat i que encara estan patint, tenim clients que han aprofitat el període de tancament per renovar-se i això és molt lloable per l’esforç econòmic que suposa, però sobretot pel missatge d’esperança en un futur millor en el quin tots junts, ens en sortirem. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT