PUBLICITAT

Edmon Pallerola Chief Operating Officer (COO) de Vall Banc

«L’únic procés que no es pot digitalitzar és la confiança que et dona el client»

Per Carmen Salas

Edmon Pallerola és Chief Operating Officer de Vall Banc, entitat on va arribar per liderar la transformació digital de la companyia i que s’ha convertit en el projecte més important d’aquest any. La nova plataforma digital posicionarà Vall Banc com el banc més innovador en tecnologia de la plaça financera andorrana. Pallerola, de mare andorrana i pare barceloní, viu al Principat des del 2017. Després d’haver residit a molts altres països considera que com aquí no es viu enlloc. EL PERIÒDIC ha parlat amb ell perquè ens expliqui els detalls d’aquest nou projecte.

Quins són els punts clau d’aquesta transformació digital perquè sigui un èxit?

Els punts clau són, en primer lloc, comptar amb directius de mentalitat molt oberta per assumir qualsevol millora dins dels nostres processos i productes i experiència d’usuari que siguin positives per als nostres clients. En segon lloc, és molt important l’estalvi de costos, perquè gràcies a la plataforma no estaríem sostenint la nostra pròpia infraestructura de sistemes, i en tercer lloc, la flexibilitat en l’adaptació de noves tecnologies en el futur.

Això en la pràctica, què vol dir?

Vol dir que som un banc innovador. A vegades tendeixo a dir que és com el Neobanc però amb una solidesa de banca tradicional al darrere. En referència a la tecnologia i la innovació, aquestes han de ser un suport per créixer i donar un millor servei al nostre client.

Quin tret diferencial tindrà Vall Banc amb aquesta plataforma digital?

Es veurà afavorit per totes les innovacions que ja han posat en marxa aquestes 75 entitats financeres i podrem gaudir d’aquesta nova tecnologia. A més, capitalitzarem tota aquesta feina que té un nivell d’acceptació de client molt alt, i al mateix temps en el futur serem molt més àgils, treballarem a una velocitat molt més accentuada que la resta a l’hora d’aplicar nous productes i noves tecnologies.

Es poden digitalitzar tots els serveis i processos?

Només hi ha un procés que no es pot digitalitzar i és la confiança que et dona el client en el tracte de tu a tu i en la proximitat que tens quan realment estàs cuidant i protegint el seu patrimoni.

I com s’aconsegueix mantenir aquesta confiança?

No perdent de vista que la digitalització no pot estar renyida amb l’acompanyament físic.

Per què és tan important la digitalització? Com li ha afectat la pandèmia?

Evidentment la pandèmia ha fet que ens posem les piles, no només a nivell extern de client, sinó inclús a nivell intern. Hem hagut de donar als empleats de la nostra entitat les eines suficients perquè puguin mantenir la proximitat al client encara que hi hagi una distància física. En la vessant de client, estem contínuament innovant, sortint de la nostra zona de confort perquè vivim en un entorn apassionant, molt dinàmic i en permanent canvi i t’has d’adaptar a noves necessitats que no sabies que existien i que de sobte el client pot tenir, o pot aparèixer una nova tecnologia que desperta una nova necessitat. Això et fa millorar internament.

Vall Banc compta amb un equip propi per poder fer aquesta digitalització?

Sí, tenim un equip propi anomenat user experience amb un paper molt important en la transformació digital i en el model aspiracional d’aquest banc.

Com han de ser els membres d’aquest equip?

Han de tenir coneixements transversals en banca, noves tecnologies i màrqueting per poder donar més satisfacció al nostre client en l’ús de les nostres eines. El més apassionant és que formen part d’un projecte de transformació total d’una entitat a tots els nivells i això atrau perfils molt interessants i molt motivats. A l’hora de treballar, han de sentir una insatisfacció constant per voler donar sempre el millor. En el cas de Vall Banc, l’equip està format al 100% per dones.

Quins avantatges oferirà aquesta transformació digital als seus clients?

Evidentment amb la transformació digital hi ha més facilitat a l’hora de realitzar qualsevol operació, ja que abans el client havia de venir a l’oficina i ara la pot fer des de casa, però al mateix temps no ens quedem només en el que és l’operativitat i també li oferirem nous serveis i nous productes que no tindrà cap altra entitat d’Andorra i que seran totalment accessibles digitalment.

El servei al client serà llavors més personalitzat?

Tindrà un ventall més ampli per trobar cobertes les seves necessitats bancàries, financeres o no financeres.

Com es mantindrà la qualitat de l’atenció al client al qual li costi seguir el ritme dels canvis?

És un grup de clients que realment tenim molt en compte. No farem que ells s’adaptin a la nostra tecnologia, sinó que farem que la nostra tecnologia s’adapti a ells. La tecnologia no s’ha de veure mai com un enemic, sinó com una ajuda que s’adapta a cada tipus de client.

Suposarà la transformació una reducció de recursos humans? De sucursals?

No, el que representarà és una evolució del model de negoci que fa Vall Banc. Aquest canvi comporta que el treballador ha de saber evolucionar, per molts anys que porti en el mercat financer.

La nova plataforma digital modifica la manera d’enfrontar-se al reptes del sector?

Sí, nosaltres tenim un frase feta molt comuna dins de l’àrea d’innovació que diu que bàsicament el nostre objectiu és fer les coses possibles, i aquesta plataforma ajuda a que això sigui realitat.

Vall Banc està sent pioner en aquesta transformació digital. Com ho valora?

Aquest projecte és un procés exclusiu de Vall Banc i és innovador perquè és el primer banc en eliminar la seva infraestructura pròpia i en adoptar una plataforma bancària externa a la seva realitat i al seu país.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT