PUBLICITAT

Sílvia Cunill Directora d’InnovAnd Consult

«La innovació s’aprèn i s’entrena: tothom pot reinventar-se»

Per Lídia López

Sílvia Cunill
Sílvia Cunill

Després d’anys treballant en el sector financer i assegurador, la Sílvia Cunill es va vincular a la seva autèntica passió: la innovació. Va crear la consultoria InnovAnd Consult fa tres anys.
 
–Com creu que evoluciona Andorra pel que fa a la innovació?
–Andorra ha estat sempre un país d’emprenedors. Com deia Steve Jobs, innovar és veure en el canvi una oportunitat i no una amenaça, i Andorra això sempre ho ha tingut molt clar.

–Considera que la pandèmia l’ha impulsat?
–Totes les empreses han hagut de reinventar-se d’alguna manera, ja sigui com es relacionaven amb el client, en el treball intern... Per tant, jo penso que la innovació ha hagut d’estar present a tot arreu i a tots els sectors per força, no queda altra si vols seguir endavant. De fet, el meu lema és «Innovar o innovar, no hi ha alternativa».

–Quins creu que són els sectors que més innoven?
–En el sentit d’haver-se adaptat, com he comentat, tots. Potser pel que fa a l’emprenedoria, el sector serveis és el que més s’ha mogut. També les empreses de tecnologia, i en especial de l’àmbit digital, que n’hi ha forces al país.

–Quina és la tasca que fa InnovAnd Consult i la seva experiència?
–Ajudem a les empreses que incorporin la innovació en el seu dia a dia i que treballin d’una manera diferent per aconseguir millors resultats. Els canvis que estem vivint, cada vegada van més de pressa, i necessitem que les empreses tinguin la seva gent entrenada a estar còmodes fora de la zona de confort. Així que el que hem de fer és que la gent sàpiga com gestionar-ho i com tirar endavant. Tothom pot innovar i reinventar-se perquè la innovació s’aprèn i s’entrena. Les persones tenim de fàbrica, intuïció i creativitat, i si hi afegim metodologia, pots millorar molt els resultats, la satisfacció del client, o la motivació del treballador. I pel que fa a la nostra experiència, treballem per empreses de dimensions diferents, tant del país com de fora; també hem treballat per Educació i col·laborem amb l’ISDI, una escola de negocis digitals. També formen part de l’ecosistema d’Ingeni coworking i ens sentim molt identificats amb els seus valors: crea, connecta, comparteix.

–Pròximament faran una formació juntament amb l’Elisa Fité, per a la Cambra de Comerç. Ens pot explicar en què consistirà?
–De fet, tenim dues formacions preparades, que si tot va bé seran aquest mes de febrer. La primera és de mig dia i es tracta d’un tast d’innovació que està molt pensat pel comerç, per ajudar a aquest sector a adaptar-se a aquesta nova situació i millorar l’experiència de client. I després, també en tenim prevista una altra, d’un dia sencer de durada, pensada per l’empresa en general. Serà un taller per incorporar la innovació en l’ADN de les seves organitzacions. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT