PUBLICITAT

Anna Aguareles Creadora del moviment #Ensmolaelconsumlocal

«Hi ha dies que ho aturaria tot, però si ajudem, ja sento força»

Per Lídia López

L’Anna Aguareles va estudiar Inef i també es va formar en comunicació, màrqueting i disseny. Va crear el moviment #EnsMolaElConsumLocal, des d’on els comerços del país es promocionen, i des de fa uns mesos, ho va ampliar amb l’aplicació Kliik.
 
–En què consisteix el moviment?
–El projecte comença durant el confinament, quan vaig crear un perfil d’Instagram des d’on agrupava les accions dels negocis. Aleshores es va sumar al projecte el meu amic Marc amb la idea de desenvolupar una aplicació on les mateixes empreses publiquessin el contingut, i gràcies a un inversor, ho vam poder tirar endavant. Darrerament, també s’hi va afegir un altre noi, el Ricard, que s’encarrega de la part administrativa.

–Quants comerços vinculats hi ha?
–Ara en tenim 83. N’eren una mica més, però amb l’entrada del 2021 hem demanat una quota i alguns es van donar de baixa, però també n’han entrat de nous.

–Com funciona l’aplicació?
–Quan un comerç se subscriu al projecte, entra a formar part de l’aplicació Kliik, i podrà penjar contingut segons el pla que tingui contractat. A més, també hi ha l’opció de tenir comunicació a la comunitat d’Ens Mola el Consum Local, sigui en articles al blog o publicacions a Instagram, i també amb les newsletters que hem arrencat aquest mes, amb continguts destacats de cada negoci.

–Quants usuaris té?
–El volum que tenim és a través d’Instagram, i també estem intentant captar usuaris amb sortejos, com el que avui tanquem o el que vam fer pel Black Friday, repartint diners per gastar als comerços que formen part del moviment. Els sortejos són accions que funcionen i per això en volem fer periòdicament. De fet, puc avançar que per Sant Valentí sortejarem un sopar per a dues persones valorat en 100 euros en qualsevol dels restaurants que formen part de l’aplicació. A més, també hem fet adhesius amb un codi QR per descarregar l’aplicació que hem repartit als comerços perquè el consumidor que hi va la pugui baixar en un moment. Ara per ara, tenim uns 1.200 usuaris, i és cert que tenim alguns aspectes a millorar, però pròximament farem una actualització molt potent per mirar d’impulsar-la.

–Va emprendre durant la pandèmia, com s’ho va plantejar?
–Fa dos anys, vaig tornar de viure un temps a Bali amb la idea de crear una aplicació d’aquest tipus, perquè em vaig adonar que quan anàvem a sopar amb les amigues sempre acabàvem als mateixos llocs, i la idea és poder conèixer més l’oferta d’Andorra. Aleshores treballava a un altre lloc i no tenia temps de tirar-ho endavant. Però, amb la situació de la pandèmia i veure que seguia sent una necessitat vaig pensar a enfocar-ho cap aquí, i amb el propòsit no només de monetitzar per mi, sinó que també genero moviment econòmic pels comerços implicats. Sé que és un moment complicat i hi ha dies que ho aturaria tot, però per poc que puguem ajudar, ja em dona ganes per seguir. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT