PUBLICITAT

Albert Benaiges Propietari d’Alca Films

«Hem reconvertit la feina, s’ha creat un model de negoci nou»

Per Irene Mas Fàbrega

Albert Benaiges.
Albert Benaiges.

Albert Benaiges és propietari de l’empresa de publicitat Alcafilms. De fet, comparteix les tasques i les combina amb el seu soci, Ronald Cabrera. Mentre Benaiges es defineix com la part més audiovisual del negoci, considera que Cabrera aporta la creativitat i gestiona tot el que està relacionat amb el màrqueting. Benaiges va estudiar a Barcelona i va treballar a diverses televisions catalanes. Després de 14 anys va decidir tornar a Andorra i establir-hi l’empresa que regenta, tot i que ben aviat va expandir-la, també, a Barcelona. Actualment, l’equip de deu persones que conforma el negoci treballa en diversos projectes internacionals.

–Pot explicar alguns dels projectes que heu desenvolupat últimament?
–Fins ara hem treballat, per exemple, amb la Cimera Iberoamericana que es va haver de fer en streaming per l’esclat de la pandèmia. Ara, a més a més, hi ha hagut tot el tema relacionat amb els espots de Nadal. Fem publicitat de tota mena, però el que més ens demanen últimament són xarxes socials. Actualment, sobretot a Barcelona, treballem molt amb influencers. 
 
–En què treballeu, actualment?
–Ara mateix estem a punt de llençar una campanya internacional amb l’empresa Logitech. Aquest projecte es va ajornar a causa de la pandèmia i ara la reprenem. Per altra banda, també estem treballant en la gravació de diversos videoclips. El dissabte, per exemple, en gravarem un aquí a Andorra.

–Pot parlar-me sobre l’espot que presentarà demà a Encamp?
–Ens van contactar per fer un espot de la Vila Olímpica d’Encamp. Nosaltres vam voler fer un espot on sortissin totes les disciplines d’esport que es pot practicar a la parròquia. Vam decidir centrar-nos, només, amb l’esportista, que vam considerar que era l’important. Vam agafar només un pla per sumar presència als protagonistes i això va donar un molt bon resultat. Al final, són diverses disciplines esportives però tots dins d’un mateix escenari, sense fons ni background. A més a més, la presentació es va fer dins del mateix teatre on havia estat gravat l’espot. Vam agrair moltíssim a Encamp que confiés en nosaltres per fer-ho i als esportistes per estar a disposició.

–Quina ha estat la influència de la pandèmia de la Covid-19 sobre el sector?
–Al principi ens va espantar molt, perquè nosaltres estàvem acostumats a cobrir esdeveniments i festivals, i tot això es va deixar de fer de cop i volta. Però per contra, a causa de la situació s’ha potenciat moltíssim el vídeo, que en molts casos ha servit per substituir els esdeveniments presencials. En aquest sentit, la nostra activitat s’ha reconvertit, s’ha creat un nou format de negoci que no existia, entre això que t’explico i l’streaming. Això ha significat que encara que hagi caigut una pota al sector per la influència de la Covid-19, n’ha nascut una altra.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT