PUBLICITAT

Mireia Clua violinista i cofundadora de Improvise For Real

«A través del ‘looper’ he trobat la meva veu musical»

Per Carmen Salas

De petita volia tocar la bateria però la seva àvia la va orientar cap el violí, i des de llavors no ha parat. Formada a Andorra i Barcelona, on va estudiar violí modern i va tocar en diversos grups a més de donar classes a nens, després d’un periple per Nicaragua i República Dominicana, fa dos anys va tornar a Andorra on el retrobament amb la seva gent i la natura l’han dut a publicar el seu primer treball musical amb un violí elèctric i un pedal looper.

Com van ser els seus inicis?

Vaig començar als set anys, a l’Institut Andorrà d’Estudis Musicals, amb el Jordi Albelda i el Gerard Claret. Llavors no sabria dir-te si m’agradava tocar el violí, però el Jordi tenia una energia que enganxava. Ens portava a fer concerts pels poblets del Pirineu i es va crear un grup molt maco. D’aquella primera generació de la JONCA, quasi tots ens hem dedicat a la música.

Quant es va adonar que la música clàssica no era per a vostè?

A Barcelona vaig estudiar violí modern i em vaig adonar que volia provar altres coses. La música clàssica és molt acadèmica, s’ha de tocar com toca i és preciós que sigui així, però a mi la interpretació de peces d’una altra persona no em cridava l’atenció. Jo volia tocar d’oïda i sobretot crear la meva pròpia música.

I això ho ha trobat amb el violí elèctric?

Totalment.A Barcelona ja vaig tenir un però encara no havien evolucionat gaire i pesava molt. Em vaig retrobar amb ell quan vaig tornar a Andorra, però el que em va impulsar a tocar el violí elèctric va ser el looper, el pedal. M’ha permès tenir una connexió més profunda amb el violí perquè m’ha ajudat a crear la meva pròpia música. A través del looper he trobat la meva veu musical.

I com és la teva música?

Intento que sigui autèntica, sense artificis.

Però molt abans d’aixòva decidir creuar l’Atlàntic i anar-se’n a Nicaragua. Per què a aquest país?

Perquè volia conèixer una cultura diferent. Amb la meva parella, que també és músic, ens vam anar cap allà i vam muntar una vida nova.

Una vida musical?

Sí, vaig treballar en dos projectes d’educació musical per a nens amb menys recursos econòmics. Els dos projectes tenien finançament europeu, un des d’Alemanya i l’altre des d’Andorra, que es deia Música para vivir i que vaig fundar.

I després van anar a la República Dominicana per fer el mateix?

En aquest cas, vam anar a una zona rural de difícil accés. Allà vaig crear el projecte Maestro per ensenyar-los a tocar música amb instruments reciclats.

I després va decidir tornar a Andorra?

Si. Retrobar-me amb la família, els amics, les muntanyes ha estat genial. La reconnexió amb la natura em va inspirar el meu primer treball musical, El futur de les roques, gravat a Lió.

 

El seu primer treball, El futur de les roques, es podrà escoltar online a finals d’any a les plataformes de música habituals.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT