Josep Lluís Donsión Nou president de l'ATA
«El confinament ha estat molt dur pels taxistes»
El Josep Lluís Donsión va ser escollit nou president de l’Associació de Taxistes d’Andorra (ATA) en l’assemblea del passat dimarts, 16 de juny, amb la modernització tecnològica del servei com a gran objectiu.
– Quin és la principal tasca de la nova junta?
– El primer objectiu, i que va ser aprovat abans i tot de dur a terme les eleccions, és el d’afegir a la central convencional que tenim ara una aplicació per fer les demandes del servei a través del mòbil. Així que la primera tasca que tenim és buscar alguns projectes i presentar-ho a la propera junta perquè passi per l’aprovació dels socis.
– I la resta d’objectius?
– Volem reprendre les converses amb el Govern perquè amb la situació de la Covid-19 es van tallar. Serà també la manera de presentar la nova junta. També tenim previst demanar hora per reunir-nos amb la CASS amb motiu del conveni que vam firmar a principis d’aquest any per portar a Barcelona a les persones malaltes que han de fer radioteràpia. Es va establir un període de sis mesos de prova per veure com funcionava el servei, així que és moment d’entrevistar-nos per fer un balanç de com ha anat i veure què es pot millorar. Per últim, també tenim pendent modificar el reglament intern perquè és molt antic, de l’any 2000, i així adequar-lo als estatuts que sí que vam modificar l’any 2017.
– Tenen pensat signar algun conveni amb altres entitats de taxistes?
– Demanarem a l’assemblea, que és el nostre òrgan sobirà, l’obertura de l’associació per acollir al màxim de taxistes possible. Ens agradaria fer més accessible l’associació i abaratir la quota de socis de 600 euros actual perquè més gent se la pugui permetre.
– Quines mesures ha hagut d’aplicar el sector per seguir operant actualment?
– Les mateixes que a tot arreu. Tant client com conductor hem de dur mascareta. Hem de disposar de gel hidroalcohòlic al cotxe i guardar metre i mig de distància. Per aquesta última norma, estem supeditats a portar només tres persones, indiferentment de les places, així que si utilitzes una furgoneta gran com jo, on hi caben fins a vuit persones, igualment el màxim són aquestes tres. I a més, ningú pot seure al lloc del copilot. D’altra banda, alguns van decidir instal·lar pantalles separadores, però no era un requisit obligatori.
– I tot plegat, quina és la seva perspectiva de la situació?
– Estem bastant malament. Durant el temps de confinament no estàvem obligats a tancar, però igualment van ser mesos molt durs perquè no generaves pràcticament res, te n’anaves a casa amb quatre o sis euros al dia. Ara la mitjana deu estar sobre els 40 o 50 euros, és a dir, ha pujat però encara està la cosa complicada. Esperem que l’activitat comenci a remuntar una mica a partir del juliol, quan ja hi hagi turistes. Però en general, les previsions són difícils, com a tot el sector dels serveis, que és el més tocat.