PUBLICITAT

Xavier Romero Propietari de la botiga de fruita i verdura Naps i Cols

“Els repartiments es van incrementar un 1.000%”

Per Carmen Salas

A Xavi Romero li apassionen el futbol i la seva feina a parts iguals. Porta quinze anys vinculat amb la gestió i direcció esportiva de diversos clubs del Principat i des de fa tres anys és el President de l’Atlètic d’Escaldes, missió que compatibilitza amb la gestió de Naps i Cols, la botiga familiar de fruites i verdures.

Què és Naps i Cols?

Es una botiga de barri, de la part alta d’Escaldes, especialitzada en fruites i verdures, però on els nostres clients també poden trobar una mica de tot el que poden necessitar en alimentació. Encara que els nostres productes estrella són les fruites i les verdures.

Quan de temps fa que hi treballa?

Fa deu anys que hi treballo, quan la meva família es va fer càrrec del negoci, ja que abans també era una botiga de queviures.

Ha vist incrementat el nombre de clients durant la pandèmia?

Pel que fa als clients habituals de la botiga, més aviat al contrari, ja que per les restriccions de moviment es va reduir molt i de cop. El que sí es va incrementar és el repartiment a domicili, et diria que un 1.000%, que va coincidir de ple amb l’etapa del confinament. Suposo que la gent, perquè no podia sortir, o perquè no volia fer-ho va començar a demanar que li portessin les comandes a casa.

Per què creu que ha passat?

Per això que et comentava, la gent que tenia por de sortir de casa ha vist que aquest servei era la millor opció per proveir-se de tot el que necessitaven.

A quines parròquies serveix els seus productes?

Serveixo a totes les parròquies menys al Pas de la Casa, per un tema de distància més que res.

D’on procedeixen les fruites i verdures?

La major part les adquireixo a MercaBarna, que baixem una vegada a la setmana. Pel que fa a la fruita de temporada la nostra primera opció sempre és que sigui de proximitat i l’adquirim a MercaLleida. La resta intentem que procedeixi d’Espanya, encara també hi ha algun producte que ve de fora.

Quin és el perfil dels seus clients?

Una mica de tot, no tenim un perfil únic. Tenim gent jove, famílies amb nens i gent gran. El que sí està més diferenciat són els horaris. La gent gran acostuma a comprar al matí i la gent més jove i les famílies, suposo que pels horaris laborals, venen més a la tarda

Quants serveis fa en un dia?

Estic una mitjana d’uns catorze o quinze serveis al dia, encara que la gent sap que baixo a comprar la fruita i la verdura els dilluns i els dijous i llavors s’esperen a demanar dimarts i divendres que és quan els productes són més frescos. Sens dubte, són els dies més forts pel que fa a les vendes a la botiga i de serveis a domicili. Podem fins als 30 serveis. Durant la pandèmia això va canviar una mica i tots els dies teníem moltes entregues.

 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT