PUBLICITAT

DAVID CASASAYAS Dissenyador gràfic

«El dissenyador fa de director d’orquestra»

Per Lídia López

David Casasayas (Barcelona, 1986) és dissenyador gràfic que fa set anys es va establir a Andorra. Amb l’Alba Muntada, la seva dona, fa un any que porten el seu propi estudi de disseny.

– Què és per a vostè un dissenyador gràfic?

– Penso que el concepte que s’encaixa més amb el de la comunicació visual. La meva feina és resoldre els problemes de comunicació que tenen les empreses a nivell visual. Li dono forma a qualsevol cosa que el client necessita vendre o ensenyar. També crec que el dissenyador fa de director d’orquestra, perquè és l’intermediari que busca especialistes i organitza el producte final.

– Com comença a treballar cada projecte?

–No sempre es pot fer, però per mi és bàsic conèixer la història del producte en primer lloc per entendre’l. També faig un estudi sobre el que està fent la competència. I un cop es té tota aquesta informació, es poden començar a plantejar idees i presentar-les al client. I quan s’ha definit la idea definitiva és quan començaria el segon pas, que seria el de formalització gràfica com a tal.

– Recorda especialment algun projecte?

– Dels més recents, estic molt content amb el resultat del cartell del FEMAP. No sempre podem treballar amb elements visuals, per això m’agrada especialment. Un altre concurs que també vam guanyar va ser el que va fer Govern pels 600 anys del Consell de la Terra. Penso que va ser un treball ben plantejat i ben resolt fins al final. Però també hi ha encàrrecs que darrerament m’han donat molt bon resultat, com unes cartes per un local, molt minimalistes però potents. Amb Vallbanc tenim molts projectes engegats i per Actua, que vaig dissenyar unes presentacions que m’han transmès que funcionen molt bé.

– Com està vivint el confinament?

– Ens va agafar a Barcelona i quan vam veure que la cosa es complicava vam marxar cap al poble, a Sant Llorenç de Morunys, perquè vam pensar que aquí estariem més tranquils. Però en cap cas ens imaginàvem que estaríem aquí dos mesos tancats. Com que tenim dos nens, ara hem pogut començar a sortir, però sobretot per ells s’ha fet llarg i complicat.

– Està treballant en algun projecte?

– El volum de feina ha afluixat molt, com és normal. Un percentatge alt dels meus clients estan relacionats amb el turisme i tot això està aturat fins a nou avís. Però també n’he generat algun, per exemple vinculat als crèdits tous. Però aprofito aquesta aturada per poder treballar amb la meva nova web que vull llançar aviat, ja que de normal els projectes no em deixen temps per fer coses per mi mateix. Hem de buscar el costat positiu.

– Com espera recuperar la normalitat?

– Jo entenc que tot s’anirà posant a lloc a poc a poc. Però crec que malauradament ens afectarà força perquè ho parlo amb els clients i tots tenen incertesa. I amb complicacions econòmiques, tothom evitarà gastar diners en coses que no són primordials. Però en qualsevol cas, penso que invertir en publicitat és molt important, sobretot ara, per tal de competir a nivell digital.

PUBLICITAT
PUBLICITAT