PUBLICITAT

Jan Arimany Editor i impulsor de la campanya: "Quedate en casa y lee un libro"

«És molt important que la gent no surti de casa»

Per El Periòdic

Jan Arimany
Jan Arimany

–Com va sorgir i en què consisteix la iniciativa Quédate en casa y lee un libro?


–Tenint en compte que hi ha verdaderes comunitats digitals de recomenadors de llibres, la meva idea va ser reunir a molts altres booktubers (youtubers de llibres) i bookstagramers (instagramers de llibres) perquè s’enregistressin en vídeo recomenant un llibre per passar el confinament. Els gustos literaris de totes les persones amb qui vaig contactar són molt diferents; n’hi ha que parlen de literatura juvenil, altres a qui els agraden més els clàssics, altres que aposten per la novel·la negra, etc. La idea va ser que cadascú fes la seva recomenació amb el seu estil, amb les seves paraules i amb els seus gustos, perquè així la gent tindria la possibilitat de decidir amb qui confia més, qui li transmet més o el convenç més. Quan vaig rebre les respostes vaig editar un vídeo amb totes les peces que m’havien anat enviant. Dura uns 20 minuts i és el recull de totes les ressenyes que m’han fet arribar. Els ressenyadors es presenten i al final de la recomenació, fan referència a la iniciativa Quédate en casa y lee un libro. Vaig impulsar-ho perquè ara és molt important que la gent no surti de casa, i aquesta és la meva manera d’ajudar a no fer-ho.

–Qui forma part del contingut d’aquest vídeo?


–En formen part booktubers que tenen 20.000 subscriptors i d’altres que en tenen 25. La meva iniciativa està feta sense escrúpols. A més a més, és gent de molts països: Argentina, Espanya, Anglaterra, etc. Vaig prioritzar en tot moment la unió de la comunitat per recomenar llibres que ajudin a passar en confinament, per sobre de la repercussió social que tenia cada recomenador o recomenadora.

–Quina rebuda ha tingut la iniciativa per part de la societat?


–La gent l’ha seguit i l’està seguint. El hashtag amb el nom de la iniciativa s’ha imposat a les xarxes socials i està tenint ressò aquests dies. Personalment, estic content i molt sorprès, perquè la iniciativa la vaig impulsar amb menys de 24 hores. És a dir, a les 10 del matí se’m va acudir la idea, vaig contactar amb tothom, i abans de les 11 de la nit ja tenia el vídeo editat i penjat a les xarxes socials. 

–Té alguna altra iniciativa pensada de cara als propers dies?


–La idea era que fos només aquest vídeo, i només serà aquest. Però sí que hi ha molta gent, molts seguidors de booktubers i de gent del sector, que continuen usant el hashtag Quédate en casa y lee un libro, per Twitter, ensenyant els llibres que llegiran durant el confinament, o recomenant els seus llibres. També hi ha bloguers que tot i que no van poder participar al vídeo,  fan ressenyes escrites fent servir la mateixa etiqueta. També sé d’algun youtuber que farà un nou vídeo aglomerant encara més booktubers amb la mateixa finalitat i fent servir el mateix hashtag.

PUBLICITAT
PUBLICITAT