PUBLICITAT

Jordi Fernández Monitor de Loopa (Aula Tecnològica)

"El robot es construeix amb treball en equip"

Jordi Fernández
Jordi Fernández

Jordi Fernández és monitor de Loopa (Aula Tecnològica) i es dedica a impartir activitats extraescolars de tecnologia i robòtica a joves fins als 16 anys.

–Quines activitats fan?
– Les activitats estan centrades en la tecnologia i la robòtica. Dividim els nois per nivells i edats i després els hi proposem reptes que puguin assolir a través de diferents robots que hagin construït i, finalment, els hi proposem eines bàsiques de programació que comencem amb un aplicatiu que es diu Scratch, que ens permet crear petits videojocs. Tot això ho anem fent durant el curs. Les activitats comencen a l’octubre fins al juny.

–Quins beneficis aporta als joves?
–Poden col·laborar amb nois d’altres escoles i desenvolupar aquestes relacions. A nivell acadèmic, els beneficis són que tinguin un pensament més estructurat, més eines per parlar en públic, perquè aquí han de discutir i han de conversar sobre quina és la millor manera per a construir el robot i crear una estratègia pel repte que els hi proposem. Després, per nosaltres el lema és que s’ho passin bé i que gaudeixin. Que no vegin només que estan aprenent sinó que és una activitat lúdica.

–Quin seria un tipus de repte?
–Un dels últims reptes que havien d’assolir és fer una lluita de sumo. Els nens construeixen, programen les accions que vulguin fer i finalment juguen amb els robots. Els joves han de precisar quina estratègia volen seguir; l’estratègia que ells prenen l’escullen quan estan programant, un cop has començat el combat de sumo, no pots tenir cap interacció amb el robot.

–No és complicat crear els vídeojocs?
– Les aplicacions Scratch o Stenfel permeten fer una mica de moviments i programació, la idea és que des d’aquestes eines tu ho crees tot des de zero. Nosaltres ens imaginem un joc i d’aquell joc podem moderar el que vulguem, podem ficar un escenari, els personatges, crear accions determinades. També és una manera de veure el joc no només com una cosa lúdica sinó que ells entenguin que hi ha aquesta part de programació per crear un videojoc. També els hi agrada molt perquè la part que ells han programat, després es fa realitat.

–Expliqui l’esdeveniment que va ocórrer a l’Illa Carlemany, el Lex robòtic.
– És la competició de robòtica considerada més gran i important del món i té un rècord guinness. Són més de 50 països al món que inclouen milers d’estudiants jugadors i hi ha diferents fases que es van superant, el nivell local és el que es va fer a Andorra el passat 7 de febrer a l’Illa Carlemany; després, el cap de setmana del 15 de febrer serà la fase final andorrana amb només els equips d’Andorra i d’aquesta fase s’extreu l’equip guanyador que representarà a Andorra en el campionat del món, que es farà a finals d’abril als Estats Units. Nosaltres vam participar l’any passat i l’equip guanyador el formen unes 4 persones. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT