Andreu Invernon Cap de màrqueting de l’Illa Carlemany
«Andorra és un escenari ideal pel decorat de Nadal»
Andreu Invernon és un dels responsables de màrqueting de l’Illa Carlemany que s’encarrega de dissenyar la decoració del recinte comercial pel Nadal.
–Quins factors té en compte a l’hora de dissenyar la decoració pel Nadal?
–Malgrat que ho lloguem a empreses de fora, és un projecte que dirigim des d’aquí buscant l’equilibri entre els gustos de la propietat i el que pensem que pot agradar més al públic, a banda de tenir en compte factors com les condicions físiques de l’espai que tenim i les nostres condicions econòmiques. El projecte el treballem tot l’any i abans d’estiu ja es tanca el tema.
–Ha tingut bona rebuda enguany?
–Constatem que la gent, sobretot residents, esperen veure que posem cada any. I de fet amb l’encesa de llums de Nadal, on vam tenir una afluència brutal, ja demostra que la gent té interès en veure què fem. S’ha convertit quasi en una tradició perquè ja portem prop de vuit anys.
–I en què ha consistit en aquesta edició?
–A través de la decoració que envolta l’arbre hi ha tot un show d’automates que estan programats perquè cada mitja hora es posin en funcionament i cridin l’atenció. Aquest any, durant cinc minuts, seguim la història d’uns rens que els hi pregunten a uns follets si han fet les joguines necessàries per repartir els nens. En resum, són elements que tenen moviment a part d’acompanyar-los amb música i diàleg.
–Com es distingeixen d’altres establiments que també utilitzen decoracions de Nadal?
–El nostre espai té unes característiques que pocs establiments d’Andorra el tenen. És molt gran i molt alt, i això fa que puguem plantar un arbre aquí dins que fa una alçada d’uns 12 metres. I això també és un condicionant perquè requereix d’elements grans o de repeticions d’elements per tal que no es vegin pobres.
–I aconsegueixen canalitzar-ho en vendes?
–La decoració de Nadal és un reclam, com a mínim, perquè entri gent a l’establiment. És una de les campanyes més fortes de l’any. Perquè s’acompleixi un esglaó més, que és el de consumir, hi ha molts altres factors difícils de controlar. Però sempre hi ha un component molt dirigit a un públic familiar i infantil, ja que veiem que molta gent s’atura amb la canalla per veure l’espectacle i s’hi fan moltes fotos.
–Quin patró segueixen pel disseny?
–Nosaltres ens hem decantat sempre per una decoració bastant tradicional. Mai hem volgut fer invents molt moderns. No hem d’oblidar tampoc que aquesta és una manera de veure el Nadal des d’Andorra. Per això és una llàstima que no estigui nevant.
–La neu contribueix a l’ambientació?
–El fet que hi hagi neu a pistes és important per a la campanya, però a més a més si hi hagués un ambient més hivernal ajudaria molt més. Andorra és un escenari ideal com a decorat de Nadal.