PUBLICITAT

Natàlia Meré Chief Marketing Officer

«Vam veure un país amb ganes d’innovar i desmarcar-se»

Per Adrià Esteban

La Chief Marketing Officer Natàlia Meré.
La Chief Marketing Officer Natàlia Meré.

Natàlia Meré és Chief Marketing Officer de Bitkings, una startup andorrana basada en la tecnologia blockchain que pretén implementar l’ús de criptomonedes al país.

–En què consisteix aquest projecte?
–Bàsicament estem construint una casa de canvi de criptomonedes, el que es coneix com un exchange. I seria el primer exchange que tindria Andorra. 

–I per què decideixen venir-se a Andorra?
–Doncs vam venir a Andorra perquè vam veure un país amb ganes d’innovar i desmarcar-se de la resta. Tots venim d’Espanya i en el seu moment vam veure que Andorra era un país on les coses es podien moure ràpid, ja que de seguida ens vam posar en contacte amb l’Andblockchain.

–Amb tot, no hi ha legislació desenvolupada...
–Exacte, però no passa res perquè la majoria de països encara no tenen llicències per les criptomonedes. Però sí que a Andorra hi ha una proposta de llei que pretén regular aquest tipus de comerç.

–Quin és el tipus de transacció que fan?
–Les criptomonedes es canvien les unes per les altres i n’hi ha que es canvien per dòlars. Depèn de la criptomoneda que estiguem parlant, clar, perquè n’hi ha més de 2.000. La més coneguda és el bitcoin, després hi ha també d’altres com l’ethereum o litecoin. I la nostra casa de canvi el que vol fer és representar els parells de criptomonedes més representatius.

–En el seu cas utilitza criptomonedes?
–La veritat és que no, però sempre he tingut molta curiositat. És un tema que em feia molt de respecte per desconeixement però com que sempre he tingut la connexió amb el meu cosí que ja hi fa molts anys que hi està posat, doncs cada vegada hem anat veient que no és tant obscur com els mitjans plantegen. I la foscor que representa és bàsicament perquè representa una amenaça pel sistema financer actual, això és tot. 

–I també implica un canvi de mentalitat...
–Exacte. Crec que per mentalitzar a la gent falta temps. Aquests canvis, igual que internet en el seu moment, no venen d’un dia per l’altre. Però sí que crec que poc a poc és important que es vegin les avantatges del que proposa aquesta nova tecnologia descentralitzada i segura. 

–Com es pot acostar a la ciutadania general quelcom tant intangible?
–Jo que no tenia ni idea de que era la criptomoneda necessitava un lloc on pogués comprar bitcoins de manera senzilla amb la meva targeta. I el nostre exchange, a part de tenir la típica de compravenda, també tindrà una pantalla d’easy screen destinada a tota aquella gent que no en té ni idea.

–I com es convenç per justificar la necessitat? 
–Hi ha molta gent encuriosida per aquest món i volem convèncer que no necessites a ningú sinó que tu mateix ho pots fer directament. Ara mateix es presenta com una alternativa d’inversió comparat amb la resta de mètodes tradicionals.

PUBLICITAT
PUBLICITAT