PUBLICITAT

PATRICIA SAÑES Influencer

«S’ha de tenir el cap molt ben posat per ser ‘influencer’»

Per El Periòdic

Patricia Sañes en una de les seves fotos d'Instagram
Patricia Sañes en una de les seves fotos d'Instagram

Patricia Sañes (Barcelona, 1984) és la creadora del primer magazine de moda i art de l’Estat Espanyol escrit per una periodista i influencer espanyola. Amb el seu blog Coolhunterdiary.com s’ha convertit en un referent entre els creadors de tendencies que segueixen l'avantguarda. El seu marit té part de familia andorrana, així que ha passat de venir al Principat de manera esporàdica a l’hivern, a considerar-lo la seva segona llar. 

–Imagino que ja té a punt la roba d’hivern, però si avui sortís de compres per la Shopping Mail, què no faltaria a la seva bossa?
–Aquest hivern es porta molt el teixit tartà, especialment per a pantalons. Si no us atreviu amb la tela escocesa vermella sempre podeu buscar una versió similar en colors foscos com el blau marí o el negre. Aquest sería el must de la temporada, però l’animal print també segueix molt present! 

–Vostè va ser una de les primeres influencers espanyoles que va publicar un blog de moda. Les nenes d’abans volien ser models o actrius; avui aspiren a ser influencers?
–Doncs sí, i això em sorprèn molt! Jo soc periodista i exerceixo la meva professió al web que vaig crear fa més de 10 anys, coolhunterdiary.com; per a mi, l’Instagram és una finestra on poder redirigir la gent als meus articles, però no és el més important. Ser influencer avui en dia no és fer-se quatre fotos on surtis maca i prou. Hi ha una feinada al darrera de cada imatge que publico. 

–Potser veient les fotos, es pensen que n’hi ha prou amb tenir un rostre bonic?
–Per tenir una bona foto, abans potser te n’has de fer un centenar. I no només això, primer faig una pre-selecció de marques de moda i complements; escullo com combinaré les peces de roba segons l’estil que hagi triat i compto amb l’ajuda d’un fotògraf professional i un dissenyador gràfic. 

–És a dir, que l’espontaneïtat que veiem a les fotos d’Instagram és falsa!
–Res del que surt a Instagram és la pura veritat, jo en dic «realitat selectiva». El jovent ha de tenir molt clar que les influencers només publiquem aquella petita part de la nostra vida que hem decidit ensenyar.

–I ara que les xarxes permeten posar-nos tants filtres, encara pitjor...
–L’altre dia vaig penjar un story i em vaig posar un filtre que em deixava el rostre difuminat; doncs als pocs segons ja hi havia noies que em preguntaven quina crema de cara feia servir perquè no tenia ni una arruga! Els vaig dir la veritat. Molts adolescents mesuren la seva acceptació social en funció de com es veuen a les xarxes socials i el nombre de likes que tenen.

–Vostè també?
–Jo vaig tenir sort perquè el fenomen influencer em va agafar tard i no amb 15 anys. En qualsevol cas, s’ha de tenir el cap molt ben posat per dedicar-te a això. Ah! i una autoestima forta. 

–Creu que el fenomen té data de caducitat?
–Crec que evolucionarà. Avui és Instagram, però demà serà una altra xarxa social. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT