PUBLICITAT

KIRKOR AJDERHANYAN President de Fiabci

KIRKOR AJDERHANYAN «Hi ha una necessitat real: tenir una vida i un habitatge decent»

El president de Fiabci, Kirkor Ajderhanyan, ahir.
El president de Fiabci, Kirkor Ajderhanyan, ahir.
Kirkor Ajderhanyan és el president de la Federació Internacional de les Professions Immobiliàries (Fiabci). Ajderhanyan es va desplaçar ahir fins al Principat per ultimar els detalls del primer Congrés Mundial immobiliari organitzat per l’entitat que tindrà lloc a Andorra. On prop de 900 professionals del sector es reuniran del 23 al 28 de maig del proper any per parlar sobre les necessitats i oportunitats del mercat immobiliari. Ajderhanyan destaca que el futur del sector s’encamina cap als habitatges socials. / Per ESTEFANIA GRACIA
 
–Andorra acollirà el primer Congrés Mundial immobiliari organitzat per Fiabci, imagino que és una raó de pes perquè vostè, com a president de l’entitat internacional, vingui a visitar el país.
–Sí. Primerament, he vingut al país per trobar-me amb els membres de la seu de Fiabci que tenim a aquí a Andorra, perquè hi ha una decisió històrica presa des de l’entitat: l’organització del primer congrés mundial amb prop de 900 professionals immobiliaris de més de 60 països diferents. Durant una setmana diferents experts parlaran sobre quins són els aspectes més importants i les necessitats del mercat immobiliari a nivell mundial. 

També he vingut per reunir-me amb el ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, ja que és qui encapçalarà el congrés. 

–Per què s’ha decidit fer el congrés a Andorra?
–Hi havia una competició entre quatre països per acollir aquest congrés. I de tots, Andorra va ser el país que va presentar el millor pla i programa. 
 
–Què aportarà aquest congrés a Andorra?
–Serà molt important, perquè aportarà una obertura externa al país i un reconeixement molt important arreu del món. Serà una trobada encarada cap a la innovació. Hem vist que Andorra s’està orientant cap a les noves tecnologies per atraure companyies importants i multinacionals per fer créixer l’economia i les finances. A més, també pot ser una oportunitat perquè grans inversors vinguin a visitar el país i el coneguin. 

De totes maneres, un cop s’hagi celebrat el congrés haurem de mirar quins han estat els resultats d’aquest i estudiar-ne la repercussió i beneficis, ja que experts de tot el món hauran conegut les especificitats i oportunitats d’Andorra en aquest camp, per tant, el reconeixement del país serà molt més ampli. 
 
–Comenta que el congrés obrirà les portes d’Andorra de cara a l’exterior. Per què creu que avui dia encara hi ha països que no tenen present el Principat?
–El reconeixement del país, en aquest cas d’Andorra, no depèn de si el país és gran o petit. Pots ser un país molt gran i no ser reconegut, o a l’inrevés, tot i que jo sempre dic que no hi ha països petits. El reconeixement depèn sobretot de la creativitat, de la innovació i de l’adaptabilitat vers les industries que representa el país. Es poden arribar a fer grans coses si el país veritablement hi vol estar implicat i si està disposat a crear noves coses cada dia. 

Andorra té oportunitats i potencials molt importants que potser altres països no tenen. A més, jo crec que el Principat aprofita molt bé la seva comunicació amb els països veïns, com Espanya i França. I és més, aprofita també aquesta comunicació per mantenir les relacions amb altres països més llunyans. 
 
–Quin és el futur del mercat immobiliari?
–Hi ha una necessitat en els habitatges socials. Jo crec que cada cop més els beneficis de la indústria immobiliària arreu del món es destinaran a compartir les millors pràctiques i aprendre els uns dels altres. Perquè no ens podem focalitzar en un únic mercat, hem de saber que passa al Japó, a Austràlia, al Canadà, i perquè no, també a Andorra. Aquest és el concepte que gira entorn a Fiabci. 

També sabem que hi ha una necessitat cada cop més real, que la gent tingui una vida i un habitatge decent. Aquest aspecte és molt important i ja estem treballant en nous projectes per millorar la situació. 
PUBLICITAT
PUBLICITAT