PUBLICITAT

NEUS ARQUÉS ESCRIPTORA I ANALISTA

NEUS ARQUÉS: «Un bon emprenedor ha de tenir amor al risc»

Neus Arqués
Neus Arqués
Tenir clar el que vols oferir per comunicar-ho de la manera adequada i així ser més visible. Aquesta és la premissa de l’escriptora i analista, Neus Arqués, que avui a les set de la tarda oferirà una conferència al Centre Cultural La Llacuna en la segona trobada de joves emprenedors d’Andorra la Vella.

–Aquesta tarda oferirà una conferència a joves emprenedors. Quins temes tractarà?
–La meva àrea d’especialitat és la gestió de la visibilitat. És un tema que sona molt gran però que és molt fàcil d’entendre. El meu argument és que si no et veuen no et compren, si no et veuen no et contracten ni et promocionen. Perquè hi hagi qualsevol interacció primer ens han de veure. El que explicaré serà justament què és el que podem fer els emprenedors perquè els nostres clients i els nostres inversors ens vegin.

–Serà una conferència purament teòrica o es podran posar en pràctica els seus consells?
–Farem com un taller pràctic de com fer un pla de visibilitat. De fet, el meu objectiu és explicar als participants com han de fer el seu propi pla i fer-ho en una hora. És a dir, en una hora haurien de sortir d’allà amb un pla embastat. Aquest és el repte que compartirem els assistents i jo mateixa. I després hi haurà també quatre emprenedors andorrans amb els quals tindrem l’oportunitat de parlar perquè ens expliquin quines estratègies fan servir ells perquè els clients els vegin, que els hi ha funcionat, que no els hi ha anat bé, i realment puguem aplicar el que acabem d’explicar a casos concrets.

–La conferència va dirigida a joves. És diferent el seu argument segons l’edat de l’emprenedor?
–No. La visibilitat és una estratègia transversal. S’aplica als joves emprenedors, als empresaris, als consellers, a les ONG’s, a tothom.

–Què necessitem per ser visibles?
–Primer has d’entendre molt bé què és el que estàs fent visible. Després han d’entendre molt bé quina posició ocupes al mercat, és a dir, quina és la teva reputació, en què et diferencies de la teva competència. I un cop tens això, ho has de comunicar.

–Considera que és un concepte que els emprenedors no tenen prou en compte?
–Un emprenedor té tantes, però tantes coses al cap, que estic segura que a vegades la visibilitat no és allò que més crema. És la típica cosa que és important però que a vegades no és urgent. I hem d’aconseguir que també sigui urgent.

–Els joves tenen més assumida la importància de la visibilitat?
–Crec que sortosament les noves generacions ho tenen molt més assumit. Les generacions com la meva, que són més grans, encara ens pensàvem que només calia ser el més bo perquè vingués algú i et descobrís. Som una generació que ens descobrien. I ara crec que els joves tenen clar que no cal seure i esperar a què et descobreixin, sinó que tu pots fer perquè et vegin.

–Amb la competència que hi ha actualment potser també és més difícil que et vinguin a buscar.
–El que passa és que ara hi ha més opcions de tot. Ara és molt difícil ser l’únic en un mercat perquè segur que tens competència. I del que tu t’has d’assegurar és que els teus clients et vegin a tu i ho facin abans que a la competència.

–En la visibilitat i les noves generacions, quin paper hi juguen les xarxes socials?
–Les xarxes socials són una de les possibles estratègies per fer-te visible. És a dir, quan tu ja saps quin és el missatge que vols comunicar i quina és la teva posició al mercat i t’has de donar a conèixer, aquí apareixen les xarxes socials. També apareixeu els mitjans de comunicació.

–Però no és l’única via que vostè recomana.
–No. Tens els mitjans de comunicació i les xarxes socials, però també tens la teva xarxa de contactes que és cada vegada més important... Tens diferents estratègies. Quines escollir va en funció del sector en el qual operes.

–Quin és l’error més comú entre emprenedors?
–Crec que l’error més comú és voler ser-ho tot per tothom. Ningú ho és tot per tothom. Ni emprenedor ni no emprenedor. Quan més clar tinguis quin és el teu públic i quin és el teu missatge, més possibilitat tens que l’escoltin.

–Quines característiques són necessàries per ser un bon emprenedor?
–Un bon emprenedor ha de tenir amor al risc, capacitat per entomar la crítica i, sobretot, un propòsit molt clar.

–I els joves estan disposats a assumir aquests riscos per tirar endavant els seus projectes?
–És cert que engegar un projecte requereix valentia i també una part econòmica, però estarà d’acord amb mi que si no s’arrisquen els joves, ja podem plegar. Jo m’arrisco personalment i estic convençuda que els joves s’arrisquen. I això em fa contenta perquè aquest és el seu paper.

–Quins consells els hi donaria?
–Donar consells és una decisió que pesa molt. Jo els hi diria que facin seu aquest concepte meu que si no et veuen no et compren i que li donin a la visibilitat un pes dins de la seva agenda, que si dediquin. Tothom s’hi pot dedicar.

–Ha escrit vuit llibres. La visibilitat sempre és el seu principal argument?
–Sempre parlo de la visibilitat però des de diferents angles. El meu últim llibre és diu tu plan de visibilidad i explica com crear un pla que t’ajudi a fer visible el teu projecte. Aquest és l’últim però n’he publicat d’altres. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT