PUBLICITAT

MARTA R. LLADÓ DIRECTORA DE FESTIVALS DE CINEMA

MARTA R. LLADÓ: «Hem d’educar el públic en la cultura alternativa»

Marta R. Lladó amb Isak Férriz, en la presentació de la segona edició de l'Andorra Kids' Film Festival.
Marta R. Lladó amb Isak Férriz, en la presentació de la segona edició de l'Andorra Kids' Film Festival.
Marta R. Lladó (Barcelona, 1976) està íntimament vinculada a Andorra, d’on és la seva mare, i de les estades al país i de l’estrenada maternitat –té un nen de gairebé 5 anys– en va sorgir la idea d’organitzar l’Andorra Kids’ Film Festival, un esdeveniment audiovisual per a infants de 2 a 12 anys. Durant un cap de setmana, del 2 al 4 d’octubre, la canalla podrà gaudir dels millors curtmetratges de ficció i d’animació internacionals que els ajudaran a desenvolupar un sentit crític i a educar-se com a espectadors amb criteri. L’esdeveniment audiovisual celebra la segona edició, per al qual compta amb l’actor i director Isak Férriz com a jurat del festival (Lladó i Férriz, a la fotografia). / Per ESTHER JOVER MARTIN

–Vostè a què es dedica en l’àmbit del cinema?
–Sóc productora de festivals de cinema. Porto Catalunya Films Festivals, que és la coordinadora de festivals de cinema de Catalunya, en què hi ha el de Sitges, Inèdit, etcètera. He treballat als festivals de Sitges i de San Sebastià. De fet, vaig començar fent dret, fins i tot vaig exercir d’advocada! Però em vaig dedicar al món cultural i ara també estic iniciant una branca de propostes culturals didàctiques alternatives per a nens.

–D’on sorgeix la idea d’organitzar l’Andorra Kids’ Film Festival?
–De la maternitat! Nosaltres estem entre Barcelona i Andorra, perquè la meva mare és d’aquí, i ens dediquem a la producció audiovisual. El codirector del festival, Jordi Herreros, és el meu marit, que és productor de cinema i televisió. Passem llargues temporades aquí i vam constatar que hi ha molta canalla i que es podia fer alguna cosa més per entretenir-los. A Andorra només hi ha un cinema i, moltes vegades, l’oferta de la cartellera és molt comercial, no les pel·lícules alternatives que veiem. Ens vam engrescar, vam contactar amb Studio Eventia, i vam muntar la primera edició del festival.

–Com va anar el primer any?
–Sincerament, la primera experiència va ser molt dura. No coneixíem suficientment el territori i va ser complicat, però alhora molt engrescador. Tots els inicis costen, però també vam aprendre molt. És un públic diferent, les propostes culturals alternatives no arriben tant i vam haver de readaptar el projecte. Però va venir molta gent, uns 6.000 espectadors! I l’Andorra Kids’ ha girat per Catalunya.

–A Andorra falta programar més cultura alternativa?
–Sí, tot i que també n’hi ha, ja comença. És bo que entre tots ens anem conscienciant que calen propostes diferents, és una manera d’anar educant el públic.

–Quin feedback vau rebre dels joves espectadors, els protagonistes del festival?
–La franja d’edat és de 2 a 12 anys i per a molts era la primera vegada que anaven al cinema. A més, per a la majoria era el primer cop que veien curtmetratges. Va funcionar molt bé, va agradar, tot i que hi ha nens que els agrada més el cinema comercial. Està bé reforçar l’esperit crític! I per als pares també va ser l’oportunitat de passar un cap de setmana familiar i compartir experiències, i després parlar d’allò que s’ha vist.

–Diu que amb l’esdeveniment es vol fomentar l’esperit crític dels infants.
–Exacte. Una pel·lícula no deixa de ser el reflex de la societat. Un dels curts és africà, en què s’hi mostren els costums d’allà, i està bé ensenyar als nens la multiculturalitat i diversitat. A més, també fem una aposta per la versió original. Tot i que els films són per a nens i la música, els jocs i els colors juguen un paper molt important, n’hi ha amb diàlegs i no els doblem, els hem subtitulat al català. S’ha d’anar educant el públic a veure cinema en versió original. L’Andorra Kids’ Film Festival és un projecte de futur que, a poc a poc, ha d’anar creixent, anar consolidant, anar pensant noves fórmules, sota la premissa de cultura diferent, cultura compartida.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT