PUBLICITAT

GERARD PERIS I JON HERRANZ PRODUCTORS AUDIOVISUALS

NAMUSS FILMS: «Ull Nu ha canviat a millor la nostra visió d’Andorra»

Gerard Peris i Joan Herranz, de Namuss Films
Gerard Peris i Joan Herranz, de Namuss Films
Guanyadors en la categoria de produccions de temàtica esportiva de la quarta edició del Festival de joves creadors dels Pirineus Ull Nu, Gerard Peris i Jon Herranz s’han sobreposat a la situació econòmica que afecta el món audiovisual i crear la productora Namuss Films. La història de Francisco Marín, conegut com a Novato, un escalador de 62 anys, va captivar el jurat del festival per la forma en què la van narrar audiovisualment. Namuss Films ha produït els documentals La Plataforma, que retrata la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca, i Sikyong, que aborda el procés de transició política a l’exili tibetà. En els últims mesos també han realitzat el documental Panorama, sobre l’ascensió d’Edu Marín i el seu pare, Novato, a una de les parets més difícils del món.

–Una valoració del festival Ull Nu?
–Ens va agradar molt el format del Festival, amb un esperit molt jove i dinàmic. Poder passar el cap de setmana a Andorra amb gent del nostre món, compartint experiències i fent contactes va ser genial, i més tenint en compte que finalment vam ser els guanyadors de la secció d’esports!

–Què us va semblar el nivell de les produccions de la vostra categoria?
–La veritat és que vam veure que ,juntament amb una altra peça –El pintor fuera pista–, érem els únics que explicàvem una història concreta. El nostre curtmetratge retrata un home de 62 anys que escala les parets més altes del món i teníem confiança en què la potència de la història ens pogués fer guanyadors, però la veritat és que va estar molt competit i fins que no vam sentir el nom del nostre curtmetratge no n’estàvem del tot segurs.

–Quina visió teniu d’Andorra? Va canviar després del festival?
–Cap dels dos teníem molta experiència a Andorra i ens va agradar molt poder-hi anar per motius audiovisuals i conèixer tanta gent jove i creativa amb la qual vam tenir molt bon rotllo des d’un inici. Per descomptat ha canviat la nostra visió d’Andorra, però totalment a millor! Esperem poder tornar-hi ben aviat!

–Quin referent professional teniu?
–Tenim molts referents, a nivell cinematogràfic, periodístic, fotogràfic... En l’àmbit esportiu de muntanya, l’àmbit en què treballem, algunes de les referències són Sebastien Montaz o la productora nord-americana Camp 4 Collective.

–Com us inspireu per a la feina?
–Ens motiva molt el que fem, i trobem inspiració en anar plantejant-nos nous reptes i no deixar de canviar les rutines que tenim i la feina que fem per seguir aprenent i treballant nous formats i treballar també en noves circumstàncies.

–Teniu alguna altra feina?
–La situació econòmica és la que és i tot està realment complicat, però afortunadament, amb molta feina i molt d’esforç hem aconseguit viure de la productora i centrar-nos en la nostra feina com a forma de vida.

–Compagineu la producció audiovisual amb alguna afició? Quina?
–Jon: L’escalada és una de les meves grans passions, però gravar, el cine, la fotografia i l’audiovisual en general són les meves aficions.
–Gerard: L’audiovisual és una afició: veure pel·lícules, sèries, teoritzar sobre la imatge... Més enllà d’això ja fa molt anys que corro, tot i que últimament no ho puc fer tant com m’agradaria!

–Crisi econòmica o de valors?
–Totes dues. Es tracta d’un cercle viciós en què una crisi alimenta l’altra.

–Quin consell donaríeu a un jove que es vulgui dedicar al món audiovisual?
–Que s’atreveixi a provar, provar i provar. Només així pot trobar el camí que li permetrà crear i avançar, però sobretot que s’atreveixi i experimenti. Estem en un context de democratització de la creació en què si tens una bona història i l’expliques bé pots arribar molt lluny, però per fer-ho has d’agafar la càmera i començar a filmar sense por.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT