PUBLICITAT

Cupido, cada dia més digital per la crisi

.
Periodic
Foto:

Cupido es fa cada vegada més digital per combatre la crisi i la festa dels enamorats, Sant Valentí, inunda la xarxa tant de missatges d'amor com missatges publicitaris.

La festa del 14 de febrer s'ha estès pel món de la mà de les marques, els comerços i el sector turístic, que veuen en la celebració una ocasió de sortejar la mala ratxa imposada per la crisi. Una col·lecció de llenceria expressament dissenyada per a la celebració, ofertes amb descomptes per viatjar o gaudir d'un sopar romàntic, anuncis de regals originals i de bombons i flors, milers de suggeriments per passar la jornada omplen aquests dies els mitjans i sobretot Internet.

A la xarxa es poden trobar des de missatges d'amor fins a serenates personalitzades. L'ordinador s'ha convertit en la celestina moderna i és el segon mètode preferit a EUA per buscar parella, utilitzat ja el 2005 pel 37 per cent dels adults, segons un estudi publicat aquesta setmana per la Universitat de Rochester (EUA).

També a Europa destaca l'èxit de portals com Meetic o e-Darling, que va començar a Alemanya el 2009 i està present avui en 11 països, amb 10 milions d'usuaris. «Cada cinc minuts es forma una parella», assenyala a Efe una portaveu d'aquesta empresa.

Amb més de 500 milions d'internautes, centenars de portals xinesos han decidit també aprofitar Sant Valentí per vendre regals i difondre festes de solters amb possibilitats de «trobar una cita» durant aquestes dates.

Però EUA és el país on Sant Valentí ja comença a sentir-se l'endemà de guardar les decoracions de Nadal. Segons una enquesta realitzada per American Express, s'espera que la despesa mitjana de cada nord-americà arribi als 196 dòlars, un 8 per cent més que l'any passat, i que quatre milions de ciutadans proposin o rebin una petició de matrimoni.

La celebració està sobretot arrelada al món anglosaxó, encara que ha cobrat un gran auge en països com la Xina, el Japó i Corea del Sud i, gràcies a la influència de les sèries i pel·lícules nord-americanes, té cada vegada més adeptes als països llatinoamericans.

No és casualitat que Hollywood hagi triat el 14 de febrer per preestrenar a nivell mundial la versió en 3D de la pel·lícula Titanic, considerada una de les més romàntiques de la història, mes i mig abans del seu llançament mundial. I ja no queden entrades.

Holanda, principal mercat majorista de flors –amb el 60% del total mundial– registra la setmana anterior a Sant Valentí un augment d'entre el 50 i el 60% en les seves vendes, per valor d'entre 300 i 325 milions d'euros. I Colòmbia, el segon exportador del món, realitza per aquestes dates el 15% de les seves vendes anuals i exportarà 450 milions de flors, la majoria roses, sobretot a EUA.

Però també existeixen regals menys convencionals, i aquest any a Argentina una empresa proposa a les dones fer una sessió fotogràfica sensual i atrevida per regalar a les seves parelles. Al Japó, Sant Valentí se celebra per partida doble, un invent d'espavilats comerciants pel qual les dones són les que el 14 de febrer regalen bombons als homes, ja siguin parella, amics o companys de treball, i han d'esperar al 14 de març per ser complimentades, ja sigui amb xocolata blanca o amb regals molt més cars, segons la intensitat de la relació.

Al marge d'aquesta festa del consum hi ha boniques tradicions com la visita que centenars de parelles fan cada 14 de febrer a la basílica de Terni, a prop de Roma, on reposen les restes de Sant Valentí, i es comprometen a unir-se en matrimoni a l'any següent.

En alguns països, com Bolívia i Uruguai, la festa dels enamorats se celebra a la primavera austral i a Alemanya es manté el costum que els joves que s'han de casar vagin al bosc la nit anterior a l'1 de maig per talar un petit arbre que adornen amb cintes de colors i deixen al peu de la finestra de la seva estimada.

Però el vermell, color de la passió i per tant de Sant Valentí, desapareix aquests dies dels carrers de l'ultraconservador regne d'Aràbia Saudita, on la policia de la moral defensora de la llei islàmica retira de les tendes qualsevol producte relacionat amb aquesta festivitat, cristiana i occidental.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT