PUBLICITAT

Mireia Solé Dissenyadora gràfica i propietària de l’e-commerce ‘En el coco de Mimi’s’

«Faig tangible tot el que passa pel meu cap»

Per Anna Mencos

La dissenyadora gràfica i propietària de l’e-commerce ‘En el coco de Mimi’s’, Mireia Solé.
La dissenyadora gràfica i propietària de l’e-commerce ‘En el coco de Mimi’s’, Mireia Solé.

Mireia Solé és una dissenyadora gràfica i propietària de l’e-commerce ‘En el coco de Mimi’s’. Té un màster en Gestió i Direcció d’Empreses i al juliol d’aquest any va acabar un altre màster en Màrqueting Digital i comerç electrònic. Als matins treballa en una empresa familiar, però és quan surt que es dedica al que realment li agrada i l’ajuda a desconnectar, les il·lustracions i les manualitats.
 
–Què és ‘En el coco de Mimi’s’?
–‘En el coco de Mimi’s’ és un e-commerce d’il·lustració i productes de papereria únics, amb la finalitat de transportar-te a la infància. Il·lustracions innocents, dolces, netes i elegants. 

–Com va començar en el món de la il·lustració?
–Dibuixo des que tinc ús de raó, però sempre he sigut molt vergonyosa i no m’atrevia mai a mostrar les meves il·lustracions a ningú. Després d’estudiar disseny gràfic, vaig anar a viure lluny de la família, em vaig posar a treballar, vaig ser mare, etc. No sabria dir ben bé el perquè, però vaig deixar de dibuixar. Fins a arribar la pandèmia, quan un dia vaig llegir un article en el qual explicava que tothom necessitava tenir un moment del dia per fer el que t’agrada. Llavors vaig recordar els moments que passava quan dibuixava, i com de bé m’anava per desconnectar. Va ser llavors quan vaig decidir tornar a agafar el llapis, els pinzells i, més tard, la tauleta.

–I amb aquest projecte?
–Durant la pandèmia, quan vaig tornar a agafar el llapis, una amiga meva em va convèncer per crear-me un compte a Instagram i compartir tot el que estava fent relacionat amb l’art, va ser llavors quan va néixer ‘En el coco de Mimi’s’. Poc d’un any després de crear el compte, vaig començar a rebre encàrrecs d’il·lustracions personalitzades. Dos anys després, va ser quan vaig decidir fer del ‘Coco de Mimi’s’ un e-commerce.

–Quins productes ofereix?
–Faig tangible tot el que passa pel meu cap. Il·lustracions per decorar l’habitació dels nens, llibretes per dibuixar, escriure o deixar anar la imaginació, blocs de nota per apuntar totes les coses que tenim al cap i no oblidar-nos de res, adhesius pels més petits de la casa i agendes.

–Quina és la inspiració per fer les il·lustracions?
–Depèn del lloc, o de com em senti en aquell moment. Algun cop m’ha passat, que he portat els meus fills al parc, i veient com juguen, corren i salten, me’ls imagino en il·lustracions, llavors agafo la petita llibreta que porto sempre a la bossa de mà, i em poso a fer esbossos. Altres vegades, m’ha passat amb el meu gat, o el meu gos. O fins i tot parlant amb amigues. Però sobretot quan estic al llit a punt d’adormir-me, és llavors quan em comencen a venir les idees al cap.

–Fa dibuixos personalitzats? Com funciona tot el procés?
–Molta gent no sap que regalar, i una il·lustració personalitzada és un detall únic i molt especial. Només necessito la fotografia de la persona o la mascota que es vol il·lustrar, els gustos personals d’aquesta, i si tens alguna idea al cap, m’ho pots comentar i la faré sense cap problema.

–També ofereixen serveis a empreses. 
–He fet treballs per algunes associacions del país, com Petits Estels i RonronejAnd per la fira d’Andorra. Normalment, em demanen de fer algun producte dels meus relacionats amb el seu, llavors els hi comento la meva idea, els hi faig el disseny, i un cop acceptat, creo el producte. 

–A través de les xarxes socials també fa jocs amb els seguidors. En què consisteixen? 
–Un dels jocs que més èxit té, és el que faig gairebé cada mes a les històries d’Instagram. Aquest consisteix a deixar que els seguidors decideixin quina il·lustració volen que faci. Es tracta de fer una il·lustració ràpida. Un cop finalitzat el joc (dura 24 hores), converteixo aquestes il·lustracions en adhesius, les quals, aniran de regal a cada compra que facin. La finalitat d’aquest joc és donar l’oportunitat als seguidors a què puguin formar part d’‘En el coco de Mimi’s’. A més a més, d’aquesta manera, també m’ajuden a inspirar-me i créixer, ja que moltes vegades m’han demanat coses que no he fet mai, per tant, és tot un repte per mi, i això m’agrada.

PUBLICITAT
PUBLICITAT