PUBLICITAT

Enrique Moris Emprenedor

«La clau a l’hora d’invertir és no tenir urgència per tenir diners»

Per Alba Cladellas Riera

Imatge d'Enrique Moris.
Imatge d'Enrique Moris.

Enrique Moris és un emprenedor del sector de l’educació online i un apassionat del món de les inversions que porta més de 14 anys en el negoci del sector digital i que continua treballant com si fos el primer dia. Les tres paraules que més el defineixen, dites per ell mateix són: obsessionat, constant i perseverant. També considera que ha tingut èxit per pesat perquè ha insistit molt, ha comès errors, ha sabut aprendre d’ells i al final tot s’ha alineat per arribar a l’èxit.

–Quan i per què va decidir començar en el món de la inversió?
–Vaig començar fa uns cinc o sis anys quan, arran de tot el capital que havia acumulat amb tots els negocis digitals que havia tingut ,buscava una forma de diversificar i de generar diners sense necessitat de lidiar amb clients, logística, i enviaments. Venia del món de l’ecommerce, i tenia ganes de deixar de tractar amb proveïdors, trencament d’estoc i bàsicament no volia dependre de ningú. Les inversions em permeten, amb una estratègia, un ordinador i el meu temps, generar plusvàlues.

–Dedicant-se a això haurà fet bones i males inversions. Quina és la millor i quina la pitjor?
–En un inici vaig començar perdent bastants diners i això va ser el que em va motivar a aprendre i millorar per trobar la via per recuperar-me i poder viure d’això. Vaig perdre uns 70.000 euros en dos dies per unes males inversions en empreses farmacèutiques. Si no arriba a ser per això no hagués pogut ser el que ara soc ni hauria tingut la motivació de continuar lluitant. També n’he tingut de molt bones, he fet inversions que en només un dia he generat 250.000 dòlars tenint posicions molt grans a Tesla que és un dels actius que més conec i més opero i això va ser quan va entrar al S&P500

–Quina és la clau per invertir bé?
–La clau és no tenir urgència per tenir diners, és a dir, tenir control emocional, mantenir-te estricte a la teva estratègia, no només voler guanyar molt. Dels alumnes que he tingut, al que li ha anat millor és el que menys necessitava guanyar diners, no tenia urgència i feia les operacions quan les havia de fer.

–Té la seva pròpia acadèmia de trading, Tradeando.net. Què és el que ensenya? I a quants alumnes ha format fins ara?
–Efectivament, tenim una acadèmia de trading on ensenyem la mateixa estratègia que jo vaig fer servir per començar a generar rendibilitat i plusvàlues en el mercat financer i aplicada i preparada per a qualsevol mena de persona, tant si tenen molt capital com si en tenen poc. Hi ha opcions pels dos tipus d’inversors, també per si té experiència o no. En set dies et permet estar fent les teves primeres operacions rendibles. Des que vam començar hem format uns 24.000 alumnes.

–Què opina sobre el negoci dels infoproductes?
–Jo prefereixo dir que és negoci e-learning perquè un infoproducte és quelcom tradicional on et venien un pdf i quatre vídeos mal gravats. Els sector d’e-learning són acadèmies online amb formacions gravades, però sobretot en directe, amb un equip humà darrere amb una connexió entre alumne i equip, amb canals de Telegram on van veient l’operativa diària. És quelcom més humà i proper entre el meu equip que som unes 70 persones per tota Europa i els nostres alumnes.

–Quin és el seu futur? Els veu data de caducitat?
–Vivim en el segle de la informació i això permet a la gent no necessitar una carrera o màster de quatre o cinc anys i amb una gran inversió de diners i acabar i no tenir feina. En el meu cas intento donar una volta al sector de l’educació, anar a coses pràctiques, formar en les professions del futur, intentar que en poc temps i preu accessible et puguis formar i aconseguir els teus objectius.

–Per què va decidir treure a la venda un llibre a Amazon?
Tinc molts aprenentatges, i no només bons sinó molts fracassos. Molts fracassos que si els hagués evitat m’hauria estalviat milers d’euros i molt temps. Ho vaig dividir en dues passes, en dos punts que és el que dona nom al llibre: ‘A 22 pasos del éxito’ i bàsicament ensenya els 22 errors que t’has d’estalviar per poder arribar més ràpidament a l’èxit i, a més, el llibre també ha estat un èxit perquè en les primeres tres setmanes vam vendre més de 15.000 exemplars.

–En una entrevista a Forbes li van preguntar pel seu patrimoni, i va dir que els 20 milions que tenia els havia doblat en un any. Quin és el seu patrimoni ara?
–Ara entre actius immobiliaris, actius en inversions i diners tinc uns 40 milions d’euros.

–Té algun nou projecte en ment?
–Sempre m’ha agradat el sector immobiliari, però ara estic molt centrat en el sector de l’e-learning i quan posi fi a això ja pensaré en què és el següent, però ara estic 100% centrat en el sector educacional.

–I ja per acabar, què considera que és l’èxit? I la felicitat?
–L’èxit no és només complir els objectius sinó gaudir del procés de complir-los. Ho aplico molt en el meu negoci, fer un negoci rendible on els alumnes estan contents perquè aconsegueixen els seus objectius i nosaltres com a equip ho gaudim, estem a gust amb el que fem. Aquesta combinació és el que fa arribar a l’èxit. I la felicitat va molt lligada amb l’èxit. Per a mi l’èxit és que et vagi bé sent feliç amb el que fas i la felicitat és allò que et permet arribar a l’èxit, sigui quin sigui l’objectiu, ja sigui empresarial o fora d’ell. En el meu cas la meva vida està centrada en els negocis i és amb el que realment gaudeixo. 
 

PUBLICITAT
PUBLICITAT