PUBLICITAT

Lara De Miguel Emprenedora

«La societat grinyola quan una dona vol emprendre»

Per Maria Lozano

Imatge de Lara De Miguel.
Imatge de Lara De Miguel.

Lara de Miguel es defineix com una persona carismàtica, lluitadora, amb actitud positiva i sempre amb ganes de millorar i avançar.
És economista, comunicadora, agent d’igualtat i emprenedora i fundadora dels projectes emprenedors Enterprisng Women Lab, Culturàlia i Minerva el Club de dones emprenedores.
 
–Per què va decidir empendre aquest projecte?
–Arran de liderar el projecte d’Enterprising Women Lab des de fa 5 anys he vist la necessitat de crear el primer club de dones emprenedores al Principat. Minerva té com a objectiu agrupar dones amb ganes de tirar endavant els seus projectes emprenedors a través de la creació d’una comunitat on puguin aprendre de les eines que el club els faciliti perquè creixin de manera professional. És un club amb sentiment de pertinença, d’empoderament, empatia i generació d’idees. Al cap i a la fi, una xarxa on se sentin segures creada per una dona emprenedora per a altres dones emprenedores. Impulsarà una comunitat de diferents cultures, experiències, edats i idees apostant per la riquesa que la diversitat ens ofereix, perquè l’emprenedoria de cada sòcia que arribi al club sigui d’èxit i perdurable.

–Com va sorgir la idea?
–La idea va sorgir de la necessitat d’ajudar a les dones emprenedores que em contactaven i de la voluntat d’ajuntar-les. És a dir, em contactaven a mi i jo em quedava amb tota la informació que aquella dona emprenedora m’explicava. Més tard pensava «a aquesta noia li he de presentar aquesta altra noia perquè segur que podrien trobar la manera de crear sinergies entre elles». I arran d’aquesta situació vaig pensar que el millor seria crear aquest club perquè aquest networking es formulés sol.

–Com creu que pot ajudar a dones que vulguin emprendre?
–L’equip de Minerva compta amb una xarxa de grans professionals i col·laboradors per donar aquestes eines de formació perquè puguin aprendre a emprendre amb èxit i se sentin recolzades per fer-ho. Minerva no tan sols es convertirà en un espai d’aprenentatge vital per a les sòcies amb les seves formacions, sinó que la seva diferenciació radica en el fet que els llaços que es formaran entre elles no només seran professionals. Minerva aconseguirà que entre tota la comunitat neixi el sentiment de compartir interessos amb total confiança, honestedat i empatia. A més, mostraran les seves vulnerabilitats, intents fallits i les seves pors per encoratjar-se gràcies a aquest entorn segur i de comprensió. Quina millor manera de conquerir el món dels negocis que juntes!

–Creu que a Andorra és més difícil emprendre si ets dona?
–No tant perquè sigui una qüestió de gènere. Si ens referim en termes burocràtics penso que és indiferent. No obstant això, sí que penso que en la nostra societat encara grinyola que una dona vulgui tenir un projecte emprenedor.

–Per què?
Per experiència pròpia el que puc dir és que a mi m’ha costat, també per la meva joventut en el moment d’emprendre.
He arribat a assistir a reunions en les quals l’altra part es pensava que jo era la secretària en comptes de la persona que lidera la reunió, l’emprenedora del negoci.

–No és el primer projecte que fa en relació a les dones.
No. Fa cinc anys va néixer Enterprising Women Lab, un projecte sense ànim de lucre amb la voluntat de ser l’altaveu i donar a conèixer projectes de dones emprenedores del país que d’una altra forma no sabríem que els tenim. 
En el seu moment vaig pensar que si la premsa tradicional no els donava el protagonisme que es mereixien, seria jo qui ho fes. L’avantatge del món digital és que pots informar de tot allò que vulguis. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT