PUBLICITAT

Marc García Llicenciat en ADE i màrqueting

«S’ha de sortir del sistema tradicional de màrqueting»

Per Pol Forcada Quevedo

Marc García va néixer a Andorra fa 23 anys. Acabat d’estudiar un màster de Direcció de Màrqueting i Comunicació, ha tornat al país per continuar creixent en el món laboral, on també ha col·laborat amb una marca de nova creació de roba sostenible, Kanbori. Amb inquietuds en el món del màrqueting, busca sortir del sistema tradicional i anar més enllà.
 
–Va cursar els estudis d’ADE.
–Val a dir que de primeres no ho tenia del tot clar perquè al batxillerat em va costar molt decidir a què em volia dedicar. Finalment, vaig acabar aventurant-me, per dir-ho d’alguna manera, amb el Grau universitari d’ADE, ja que els meus familiars han conviscut molt amb les empreses i han esdevingut un referent per a mi.

–On fa la carrera i per què?
–La vaig fer a l’Euncet Business School, que compta amb dos petits campus a Barcelona i Terrassa. La decisió va ser fàcil perquè en general tenia bones referències, així com d’amistats i coneguts. M’agradaria destacar quant d’interessant em va semblar, ja que vaig tocar moltes branques econòmiques i empresarials, amb professors que em van ajudar a estimar aquests estudis.

–De totes maneres, ha acabat una mica més lligat amb el màrqueting, just ha acabat un màster.
–Exacte. Quan vaig acabar la carrera em vaig decidir per un màster de Direcció de Màrqueting i Comunicació a la mateixa universitat. Vaig tenir la sort de descobrir aquesta branca durant els estudis universitaris, ja que hi havia moltes assignatures que estaven basades en el seu coneixement, i em van interessar molt. En aquest aspecte, cal destacar que d’aquest màster, més enllà del meu interès pel màrqueting, la metodologia de treball és molt diferent del de la carrera, i vaig poder descobrir, de primera mà, que implica aquest món.

–Algun projecte destacat?
–Em va sorgir l’oportunitat de poder desenvolupar el meu treball de final de màster en un projecte real, com és una petita marca de roba ecològica de nova creació anomenada Kanbori, on vaig poder aplicar tot el que vaig aprendre en els anys anteriors. Es tracta d’un projecte avantatjós per a mi, ja que em va permetre millorar i provar els meus coneixements. En afegit, és una marca molt vinculada al país, que ha tingut molt bona rebuda i que espera enamorar els seus residents.

–Parlant d’Andorra, quina és la presència del màrqueting?
–Tot i que cada vegada va creixent més, està encara en fase de desenvolupament. En aquest sentit, cal fer una gran millora tecnològica per a poder aplicar les tècniques de països de l’exterior. S’ha de sortir del sistema tradicional que té el país a l’hora de comunicar, les persones hem evolucionat i la nostra atenció també.

–Amb els títols sota el braç, quines aspiracions laborals té?
–La veritat és que mai em tanco les portes a continuar treballant al país tot i que la meva voluntat és continuar creixent personalment gràcies als coneixements d’altres empreses que tenen tanta facilitat d’innovar a l’hora de captar l’atenció dels consumidors. Em queda molt creixement personal i professional per endavant. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT