PUBLICITAT

Eduard González Fundador del portal jurídic LesLleis.com

«Un professional de la consultoria ha de disposar de la normativa que l’afecta de forma ràpida»

Per Alba Cladellas Riera

González, treballant a ‘Hive Five’ amb el seu equip de LesLleis.com.
González, treballant a ‘Hive Five’ amb el seu equip de LesLleis.com.

Eduard González és llicenciat en economia i resideix a Andorra des del 2001. L’any 2013 va fundar LesLleis.com, després d’haver treballat en finances i fiscalitat els anys anteriors. Les tres paraules que més el defineixen, dites per ell mateix són: polivalent, meticulós i ciclista.

–Fa uns anys va decidir crear la seva empresa a Andorra. Què és LesLleis.com i què fan?
–La legislació andorrana està en contínua evolució. Contínuament es van aprovant modificacions i millores dels texts legals.
LesLleis.com és un portal jurídic, on mantenim al dia una base de dades amb la legislació del país sempre actualitzada. Lleis, reglaments, consultes tributàries i comunicats tècnics de tributs, tractats internacionals, etc.
El portal permet cercar fàcilment la legislació, distingir el que és vigent del que no, i tenir una visió històrica en cas de necessitar les redaccions anteriors. També enllacem les referències per fer-ne més fàcil el seguiment. Cada norma té una fitxa de situació i un format que en facilita la lectura i la impressió.

–Per què van decidir crear aquest tipus de negoci? I per què al Principat?
–Amb la reforma fiscal a Andorra, entre els anys 2010-2012, em vaig adonar que al Principat ens mancaven les eines que a altres països disposaven per tenir la legislació actualitzada. Les modificacions d’aquestes lleis eren habituals i com a professional era indispensable estar al dia. Per exemple, el Codi Penal andorrà s’ha modificat 27 vegades des que es va aprovar el 2005. Un professional del dret necessita tenir aquesta informació actualitzada, amb màxima qualitat i disponibilitat, per seguretat jurídica i per oferir un bon servei als seus clients. Tenia una combinació de coneixements informàtics i jurídics, que juntament amb l’equip inicial de LesLleis.com ens va permetre arrancar aquest projecte.

–A quin tipus de públic es dirigeixen? És més per a empreses i advocats o també per un públic general?
–El nostre públic sol ser professional, tant del dret com empreses de consultoria comptable i fiscal. També les administracions, organismes públics i grans empreses fan servir LesLleis.com. Fins i tot alguns bufets estrangers hi estan subscrits. Actualment, tenim tres nivells de servei, un registre gratuït, una subscripció completa i una subscripció comptable-fiscal-laboral per gestories o departaments comptables i de recursos humans.

–Tenen competència directa al país?
–No, de moment som els únics a oferir aquest servei.

–Com aconsegueixen estar tan actualitzats quant a legislació?
–Seguim el BOPA cada vegada que es publica. I tenim uns estrictes protocols de funcionament intern i de control de qualitat, per evitar que puguem cometre qualsevol errada. També estem atents a les novetats del Consell General i als projectes de Llei en tramitació parlamentària, però la nostra feina comença quan un document es publica al BOPA.

–Per què algú hauria de contractar els serveis de LesLleis.com?
–Per estalvi de temps i millora de la seguretat jurídica. Creiem que un professional del dret o la consultoria ha de disposar de la normativa que l’afecta de forma ràpida i segura. He vist professionals assessorar els seus clients consultant decrets que sabia que han estat modificats a posteriori, el que ens sembla una imprudència per part seva. Disposar d’una eina com aquesta millora la qualitat del servei ofert.

–A més, es van instal·lar al coworking Hive Five. Per què allà?
Hive Five ens ofereix un espai de treball agradable que inclou els serveis complementaris que necessitem (sales de reunions, internet de qualitat, neteja, gestió d’impressores, fruita a la nostra disposició, cafeteria amb menús saludables...). Només t’has de concentrar en la teva feina i això és un valor diferencial, especialment respecte a l’oficina tradicional. Un altre punt fort és la seva ubicació, al cor d’Andorra la Vella i a un pas dels edificis administratius, de les entitats bancàries i amb una àmplia oferta de comerços i restauració a tocar de l’espai.

–Quins punts positius els dona el fet de treballar en un coworking que no tindrien si tinguessin oficina pròpia?
–Flexibilitat en l’espai, podem ampliar o reduir les taules segons les nostres necessitats de cada moment. Per qui comenci un nou negoci, el Hive Five suposa un estalvi molt important en la inversió inicial i en les despeses estructurals de l’empresa. Hi ha bon ambient amb la resta de companys amb els quals compartim espai i és un lloc gestionat amb amabilitat vers els usuaris i amb responsabilitat mediambiental, que també encaixava amb la nostra filosofia. I la cafeteria de la sisena planta és espectacular, amb la seva terrassa és un espai únic que no té preu. Per fer-hi un cafè, dinar, fer-hi una reunió informal o fins i tot una formació o xerrada a l’aula polivalent que hi ha a la mateixa planta. Molt poques oficines disposen d’un lloc com aquest!

–El fet d’estar en contacte amb altres empreses en un mateix espai, els facilita crear sinergies?
–I tant! Hem col·laborat amb altres empreses usuàries del Hive Five, tant de forma informal com per trobar-hi proveïdors de confiança. Del contacte amb altres usuaris, de sectors molt diversos, sorgeixen noves idees interessants i punts de vista diferents. HiveFive és un espai que afavoreix la creativitat! A més, el coworking genera les oportunitats per coincidir amb la resta de «hivers»: afterworks, networkings i altres accions que et permeten conèixer millor les persones i empreses amb qui compartim espais i amb qui pots acabar generant bones sinergies. Com a equip ens agrada i valorem molt aquesta dinàmica de crear comunitat que existeix a Hive Five.

–Què és per a vostè l’èxit?
–El reconeixement positiu que rebem contínuament dels nostres usuaris és una gran satisfacció, i ens indica que anem per bon camí i que hem aconseguit una bona relació entre la facilitat d’ús i uns continguts complets i útils. En l’àmbit personal, aspiro a mantenir un equilibri raonable entre la vida professional i personal, a gaudir de la feina que fem, però sense renunciar al temps lliure i en família.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT