PUBLICITAT

Si l’objectiu és carregar-se el paisatge, aquest és el camí

Ja fa temps que es parla de l’heliport de la Caubella i, de fet, no se’n parla pas positivament. Fa uns dies, un mitjà de comunicació dels Pirineus, va acusar l’actual ministre en funcions, Jordi Gallardo, de corrupció. Es veu que podria estar beneficiant a un familiar seu amb tota aquesta història. 

I ja no només això, sinó que la polèmica ve de lluny i al final l’heliport s’ha anat canviant de possible ubicació. Sembla que ara sí tenen clar on fer-lo i no hi ha problema en carregar-se una part del paisatge del Principat per fer-ho. De fet, milers d’arbres desapareixeran si s’acaba duent a terme el projecte.

Entre carregar-se una reserva de la UNESCO a Ordino amb la instal·lació del laboratori P3 de Grifols i la construcció d’un heliport, sembla una competició per veure qui la fa més grossa.

I el que costa entendre és que es faci per unes poques persones. Perquè realment serà una petita part de la població andorrana els que se’n podran beneficiar.

Es parla d’heliport podent parlar d’un tren que uneixi Barcelona i Andorra i que serviria per a solucionar el problema de mobilitat que tenen molts ciutadans. És estrany i si més no sorprèn, que es miri per uns pocs en lloc de fer coses per la majoria.

Tot i així, el més greu segueix sent l’impacte mediambiental. És greu no tenir en compte la natura, un dels grans atractius del nostre país. És preocupant que es faci i que tan poc es critiqui. Parlem molt del futur del planeta i de com cuidar-lo i no ens espantem quan es parla de carregar-nos tants arbres.

El principal dubte és si la ministra en funcions de Medi Ambient, la senyora Sílvia Calvó, realment signarà l’informe mediambiental que preveu la tala de més de 22.000 pins. Ho farà o es farà enrere?

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT