PUBLICITAT

L’aeroport ja disposa de la il·luminació per operar de nit

Per fi. Després d’anys esperant, sembla que els vols nocturns a l’Aeroport d’Andorra-La Seu d’Urgell aviat podran ser una realitat. Ahir es va realitzar un simulacre en el qual es van posar en marxa les noves llums de la pista i de la plataforma que hauran de permetre-hi l’aterratge i enlairament de vols en hores fosques. Les obres s’han allargat durant cinc mesos i han tingut un cost de més d’un milió d’euros, que ha assumit la Generalitat de Catalunya. Concretament, s’hi han instal·lat tres torres d’il·luminació amb leds i 11 torres de llums d’obstacles, leds i canalitzacions als laterals i també un far d’aeròdrom a la torre de control. A més, s’ha adequat la carretera que hi dona accés amb diferents millores, com la senyalització o la barrera de seguretat. D’aquesta manera, i tenint en compte que la voluntat dels dos governs és anar augmentant el nombre de vols i destinacions, s’obre la possibilitat d’ampliar l’operativa actual, facilitant l’activitat també quan no hi hagi llum natural. En aquest sentit, el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, va considerar la fita un pas endavant en l’objectiu de desenclavar el Principat i es va marcar com a pròxim repte la dotació d’un punt de control de persones i control de mercaderies, per potenciar l’aeroport com una infraestructura internacional amb vols procedents de fora de l’espai Schengen. En una línia similar es va expressar el conseller de Territori de la Generalitat, Juli Fernàndez, que va considerar que «ampliar les franges horàries de funcionament, és ampliar també les oportunitats» per al Pirineu. Així doncs, la posada en marxa del sistema d’il·luminació –que encara s’ha de validar oficialment– és la constatació que l’aeroport funciona i que cal seguir sumant esforços a banda i banda de la frontera per mantenir una infraestructura de nivell que aporti valor afegit al territori.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT