PUBLICITAT

AndRail creu que els càlculs del Govern són «incorrectes»

La plataforma a favor de l’arribada del ferrocarril a Andorra, AndRail, critica que les estimacions presentades pel Govern sobre el projecte «són incorrectes» i en fan una valoració «molt negativa». A més, critiquen i lamenten que l’Executiu es desmarqui del pla i passi la responsabilitat als països veïns. I tenen tota la raó. Perquè si bé és cert que Andorra és un país minúscul i insignificant davant dos gegants com Espanya i França, no hem d’oblidar que justament nosaltres seríem els principals beneficiats d’aquesta connexió. Primer perquè ens situaria en el mapa del món –un pas que ja s’ha fet amb la posada amb marxa de l’aeroport, però que no acaba de ser l’ideal, tenint en compte que ni està en territori nacional ni compta amb les facilitats de mobilitat desitjables per arribar al país–; segon, perquè els andorrans ens podríem desplaçar a Catalunya o França en transport públic –molt més sostenible que l’avió– d’una manera senzilla i, relativament, ràpida; i, tercer, perquè, de la mateixa manera, podríem rebre els mateixos visitants que ara –fins i tot d’una mica més de qualitat– oferint-los una imatge de país modern, que amb les cues que avui dia es formen a la frontera i a les carreteres d’accés al Principat queda completament deslluïda. A més, AndRail rebat amb dades els números presentats pel Govern, molt per sobre del cost real que han tingut altres obres similars, i denuncien que les fonts aportades són «inadequades», sense agents civils que no formin part de les patronals. L’únic punt positiu que la plataforma troba a l’estudi, i que tots hem de celebrar, és l’aposta pel transport elèctric segregat del trànsit mixt entre Andorra i la Seu d’Urgell. Tot i això, demanen que sigui un mitjà ferroviari, perquè té més capacitat, requereix la mateixa obra civil i, molt important en la conjuntura actual, és més eficient energèticament.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT