PUBLICITAT

Unes rebaixes a l'engrós

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. ?Els articulistes exposen postures personals.

El terme shopping està agafant una gran dimensió. La compra s'ha convertit en una activitat lúdica i d'oci, i tota destinació turística que vulgui estar en primera línia ha d'oferir una oferta comercial atractiva i variada.

Andorra, com se sol afirmar, és un gran aparador. Gairebé no hi ha cap destinació de muntanya que combini neu i botigues al nivell que ho fa a Andorra. Per això, també, resulta un indret molt apetitós per al turisme de proximitat, que pot gaudir d'una jornada o d'un cap de setmana en un paratge únic i amb la possibilitat de passejar per les avingudes comercials, que continuen sent un reclama turísitic de primer ordre.

El comerç, però, també és víctima de la crisi econòmica, i tot i que des de la FACA es va apuntar de forma tímida que el gener passat va ser millor que el del 2010, la realitat és que el sector ho està passant malament i que els tancaments i els locals tancats són símptoma de què s'està lluny de temps millors.

Amb tot, a banda de les típiques receptes de diversificació, competitivitat i diferencial de preus, el sector comercial ha de saber treballar de forma unificada amb propostes imaginatives que situïn Andorra al centre de les propostes comercials.

Com que la llei del comerç continuarà arraconada als calaixos tot i les veus insistents que reclamen aquesta regulació, els comerciants no poden abaixar els braços i han de saber aprofitar aquest filó que encara pot ser la marca Andorra per a tot allò que fa referència al turisme.

La darrera proposta, llançada pel ministre de Turisme i Comerç, Claudi Benet, consisteix es buscar la complicitat dels comerciants per potenciar una rebaixes unitàries que incloguin, a banda de les botigues, l'hostaleria i la restauració, tot un paquet que es podria oferir bàsicament als visitants de proximitat, bàsicament espanyols i francesos. Es tracta d'una mesura més dissenyada per combatre els mesos de baixa afluència, amb la temporada d'esquí ja acabada, i que serveixi per mantenir un flux de visitants que ajudin als negocis relacionats amb aquest àmbit.

Andorra ha de saber explotar el seu potencial, i s'ha d'allunya de la resignació encara que el moment polític i econòmic no ajudin a contagiar optimisme. Però el sector privat, sempre tant actiu i pioner, ha de servir d'impuls per ajudar a superar aquesta etapa difícil, assegurant la supervivència dels negocis i facilitant que les constants promocions es vegin recolzades amb iniciatives particulars –si es vol tutelades per l'Administració– que amb la suma de tots els agents implicats donin beneficis també de forma col·lectiva.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT