PUBLICITAT

Els sopars d’empresa tornen per la porta gran

Després de dos anys marcats per les restriccions socials, enguany els tradicionals sopars d’empresa han tornat per la porta gran. Malgrat l’actual context de crisi econòmica, la majoria de companyies del país han volgut recuperar un esdeveniment que, a banda de donar la benvinguda al Nadal, ajuda a cohesionar l’equip professional i la confiança entre col·legues. Segons apunten diferents restauradors, les reserves han augmentat entre el 60 i 70% respecte al 2021, quan aquestes dates van coincidir amb l’inici de la tercera onada de la covid, que va tornar a limitar les reunions tant en l’àmbit públic com privat, i va obligar a cancel·lar moltes trobades prèviament reservades. Però si hi ha una clara protagonista aquestes festes és la inflació. L’encariment general dels preus també s’ha vist reflectit en els menús i en la qualitat dels seus continguts. Així, hi ha hagut un augment dels costos dels productes –sobretot els frescos, com la carn i les verdures– d’entre el 20 i el 50%, als quals també cal sumar els  de l’energia. D’aquesta manera, els restaurants només han tingut dues opcions: mantenir els menús tradicionals amb els millors productes, però repercutint-ho en el client, o mantenir el preu d’anys anteriors canviant els àpats, amb opcions més econòmiques. Unes decisions que no són exclusives dels negocis, sinó que també afecten les butxaques de tots els consumidors i, per tant, també s’aplicarà a les llars particulars. En aquest sentit, una enquesta realitzada al web d’EL PERIÒDIC, evidencia que el 78% dels enquestats reduirà els productes de la seva cistella de Nadal. I és que tot i que la situació sigui ben magra, ens trobem en una època en què la il·lusió i l’esperança es veuen enfortides i, amb la vista posada al 2023, s’espera passar els dies sense renunciar a la companyia de la família, els amics i els companys de feina.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT