PUBLICITAT

Andorra Turisme destina 3,3 milions a la campanya d’hivern

Andorra Turisme destina 3,3 milions d’euros a una campanya d’hivern en què es recuperaran, per fi, les xifres d’absoluta normalitat assolint dades molt similars a les del 2019. El protagonista de la temporada serà sens dubte el forfet únic que engloba totes les estacions d’esquí del país i que pretén ser el reclam principal d’una destinació de neu que a poc a poc es va obrint pas a mercats cada vegada més grans i més llunyans. En aquest sentit, es calcula que la no arribada de turistes russos i ucraïnesos es traduirà en una pèrdua de 300.000 pernoctacions i es dipositen totes les esperances en els visitants britànics, que segons el director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, acostuma a fer «estades molt llargues». Tot i això, probablement, no hi hagi cap turista com el rus que, a més de la corresponent despesa en hotels, restaurants i pistes, també desemborsava una gran quantitat en compres i cultura. Sigui com sigui, l’objectiu és no dependre en excés del mercat espanyol –que la temporada passada va respondre de manera extraordinària– i obrir les portes del Brasil o Israel, entre altres nous països. Tornant al forfet únic, i en paraules del ministre de Turisme, Jordi Torres, que es va felicitar per la fita aconseguida la passada primavera, la voluntat del sector és transmetre a l’exterior una imatge d’unitat. Com sempre, els esforços se centren en què diran els altres de nosaltres que, si bé és importantíssim, sovint provoca que ens oblidem del benestar –i dels interessos– dels que hi som dins. Mentrestant, molts dels treballadors que faran que aquesta temporada sigui un èxit –recepcionistes d’hotels, cambrers, botiguers de lloguer de material i el personal temporer de les mateixes estacions– viuran en condicions precàries, i tot sembla indicar que alguns també de manera infrahumana en pisos pastera i cobrant el sou mínim.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT