PUBLICITAT

Coopalsa admet una saturació del servei de bus

Tot i que la setmana passada el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, afirmava sense embuts que «no li constava» cap saturació del servei de bus arran de les queixes de diversos usuaris a les xarxes socials –acompanyades de vídeos que demostraven l’enuig–, ahir el gerent de Coopalsa, Gabriel Dallarès, va reconèixer un col·lapse «puntual» perquè «hi ha una mica més de persones» del que acostuma en aquesta època. Qualsevol que agafi el bus de manera assídua –no importa la línia, tot i que probablement l’L4 és la més dramàtica– sap que aquests casos «puntuals» cada vegada són més habituals, a més d’esgotadors i lamentables. Per intentar pal·liar la situació, el Govern va anunciar ahir a la tarda un reforç a l’L4 amb una freqüència més cada hora, però que només arribarà fins a Soldeu, per considerar-se aquest punt i Canillo els de més acumulació. Dallarès, per la seva banda, assegura que ja es treballa amb l’Executiu en un pla sobre la temporada d’hivern, que començarà en menys d’un mes, en què als passatgers habituals caldrà sumar els treballadors temporers i els esquiadors que no es desplacin amb transport privat. Així mateix, el gerent de Coopalsa, se suma a l’alerta emesa la setmana passada pel conseller delegat d’Andbus, Daniel Vinseiro, que assegurava que es necessita una cinquantena de xofers més, xifrant la demanda per a la seva companyia en una quinzena. En el seu cas, a més, reclama agilitzar el procés de contractació perquè la incorporació de nous treballadors no ofereixi limitacions innecessàries. Així les coses, una vegada més, el transport públic del nostre país continua sense poder estar a l’altura. Malgrat els esforços innegables fets per totes les bandes implicades, com la gratuïtat del servei, la satisfacció dels usuaris encara és una assignatura pendent gairebé inassolible. La solució potser passi per la base de tot plegat: la freqüència, la qualitat i, per descomptat, una millor planificació.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT