PUBLICITAT

El Cirque retorna 20 milions d’euros en l’edició del 2022

Andorra Turisme torna a treure pit del Cirque du Soleil. Enguany, i segons va exposar ahir el seu director general, Betim Budzaku, l’espectacle MUV ha generat prop de 21 milions d’euros, que si es resten als dos de despeses, suposen un retorn net de 20 milions d’euros al Principat. La clau de l’èxit ha estat l’increment de la despesa mitjana del turista que visitava el país per tal d’assistir al show i el cobrament de totes les entrades, ja fos per seure com per estar dret. No obstant això, la xifra de benefici ha estat similar a la del 2019, el darrer any que es va dur a terme, ja que la covid va obligar a suspendre els espectacles els dos últims anys. El Cirque ha esdevingut part de la marca Andorra en la seva oferta d’estiu, i és un revulsiu palpable pel sector del turisme. I prova d’això és que els andorrans només han representat un 16% dels assistents, mentre que la resta han estat visitants, destacant especialment el 75% d’espanyols. Però aquest país ja sap el que és haver de dependre d’alguna cosa per tirar endavant, així que tampoc pot fonamentar tota la seva estratègia turística, el sector més important per a l’economia andorrana, en un únic producte estrella. Ja ho diuen: no es poden posar tots els ous al mateix cistell. A més, cal recordar que l’any vinent, quan se celebrarà el desè aniversari de l’inici de la col·laboració entre Andorra i la companyia canadenca, també s’arribarà al darrer any de contracte de l’acord vigent. És a dir, que caldrà renegociar si és que es vol tornar a tenir el Cirque més enllà del 2023, o si és que ells estan interessats a ser presents al Principat. I no serà fàcil, tenint en compte la crisi que va passar l’agrupació per l’afectació de la pandèmia, que va gairebé acabar amb ella. Però, no només això, sinó que l’ombra de la inflació (i conseqüent encariment de tot) i la crisi energètica, no fan molt adient fer contractes milionaris. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT