PUBLICITAT

Secnoa obté beneficis i vol allargar la concessió

Que el grup Saetde entrés a l’accionariat de Secnoa el 2018 és, probablement, de les millors coses que li ha passat al Comú d’Ordino els últims anys. Fins a la data, la gestió de l’estació d’esquí per a la corporació suposava un autèntic llast amb pèrdues anuals de dos milions d’euros. Enguany, per primera vegada –i gràcies a la feina feta per Saetde–, hi haurà un benefici de mig milió. Així ho va explicar l’adjunt a la direcció general del grup, Julio Ventaja, que també va avançar que Secnoa demanarà al comú allargar la concessió uns anys més. Aquesta és una qüestió que ja es va preveure l’any passat per a tots els camps de neu quan el Govern va entendre que la crisi sanitària del coronavirus els havia provocat unes pèrdues econòmiques que trigarien diverses temporades a recuperar. Tot i que encara queden 45 anys d’explotació, des de Secnoa tenen en ment inversions fins al 2032 sota un pressupost de 10 milions d’euros, fet pel qual en les pròximes setmanes sol·licitaran l’ampliació del contracte vigent. En aquest sentit, convé recordar que quan Saetde va entrar a l’accionariat, el pla director contemplava un compromís d’inversió fins al 2022 de 10 milions. A hores d’ara, la xifra ja supera els 12 milions en actius que no només han millorat les instal·lacions per gaudir de la neu, sinó que també han convertit l’estació en una referència durant l’estiu, amb el mirador rellotge solar de Creussans al capdavant. I és que no hem d’oblidar que la crisi climàtica evidencia que cada vegada nevarà menys i, per tant, s’han de trobar alternatives que aportin un valor afegit amb ofertes variades i sostenibles que mantinguin el país com una destinació de qualitat. Una missió, però, que suposa una gran quantitat de diners que no s’hauria d’aportar des de l’administració pública. D’aquesta manera, el Comú d’Ordino es pot oblidar de l’estació i centrar-se en els problemes reals dels ciutadans, com l’habitatge o el cost de la vida.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT