PUBLICITAT

El Govern farà una enquesta sobre l’ús del transport públic

El Govern continua immers en el seu afany per millorar el transport públic i després de veure exponencialment incrementat el seu ús durant l’estiu –gràcies a l’entrada en vigor de la gratuïtat– ara, amb la tornada a la normalitat de les vides laborals i escolars, elaborarà una enquesta per confirmar si l’objectiu inicial s’ha aconseguit: que la gent deixi el cotxe a casa i agafi el bus. I és que no està clar si l’augment del nombre d’usuaris és del tot real, ja que hi ha molta gent que al juliol es va fer la targeta, però encara no l’ha utilitzat, i se sospita que es dona servei a molts trajectes curts que abans es feien a peu. Quin és l’impacte real sobre el vehicle privat, però, no se sap i per això s’enquestarà a més de 1.500 persones de diferents parròquies per «tenir visions de realitats variades». Així mateix, la informació també ha de servir per extreure conclusions sobre la conveniència i les opcions de millora del servei, les rutes i les freqüències i, fins i tot, les connexions amb els busos comunals. En aquest sentit, el director d’Empresa, Comerç, Desenvolupament Industrial i Transport, Josep Pujol, va explicar que s’està estudiant allargar l’últim horari 30 minuts, fins a les 22.00 hores. Aquesta és una demanda que fa anys que s’arrossega, ja que tenint en compte que Andorra és un país de serveis, els quals estan oberts gairebé cada dia de l’any fins ben tard, és evident que hi ha molta gent a qui la sortida a les 21.30 hores li queda justa. La mala notícia és que Pujol va reconèixer que, després de fer una breu prova pilot, el transport públic elèctric nacional «encara està lluny». Tot i això, a curt termini, les companyies han d’ajustar la flota a una sèrie de condicions d’emissions per ser tan sostenibles com sigui possible, de manera que sembla que, a poc a poc, es van fent petits avançaments per intentar tenir no només un transport públic que respongui a totes les necessitats, sinó que també sigui eficient i de qualitat.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT