PUBLICITAT

El personal d’Immigració, «desbordat»

Quan encara queden unes setmanes per endinsar-nos de ple en la temporada d’hivern –època per excel·lència dels treballadors temporers–, el personal del Servei d’Immigració ja està «desbordat». L’explicació que es dona des del Govern és que el termini per presentar papers per a la quota d’estiu acabava el 15 de setembre i en els darrers dies s’han acumulat les persones que han esperat a l’últim moment per fer els tràmits amb les noves altes o renovacions de la quota general. Una explicació que no convenç els mateixos funcionaris que no entenen per què fa mesos que treballen «a un ritme que no és normal», ja que les llargues cues no és una cosa puntual d’aquesta setmana, sinó que també es van registrar al mes de juliol. De fet, fonts consultades asseguren que «mai han fet tantes hores extra» com aquest estiu. El problema, però, no creuen que sigui a causa d’una manca de personal o una limitació horària d’atenció al públic (de 08.00 a 13.00 hores), mentre que els afectats consideren inadmissible un servei tan «essencial» en aquestes condicions. I tenen raó; qualsevol resident no andorrà ho sap –no és el cas dels polítics, és clar–. Segons ha pogut constatar aquest rotatiu a peu de carrer, la cua surt de l’edifici i hi ha qui assegura que ha hagut d’esperar més de cinc hores a ser atès. Tot plegat genera una situació desesperant, inacceptable i impròpia d’unes estructures d’Estat desenvolupades, que es podria veure agreujada amb l’arribada del gruix de temporers tan aviat com caiguin els primers flocs de neu. Mentrestant, el Govern, en lloc d’expulsar-se responsabilitats i culpar-ne a la ciutadania, podria preparar un pla de gestió més eficient que prevegi quelcom tan simple com la cita prèvia. Aquest mètode no és infal·lible a les esperes, però, sens dubte, alleugeriria el servei, relaxaria els treballadors i donaria una millor imatge de país, tant als nouvinguts com als que ja hi són i s’hi volen quedar.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT