PUBLICITAT

Facilitar l’aparcament o pur afany recaptatori?

Queden pocs espais a la Massana on aparcar no només no sigui un suplici, sinó que també sigui gratuït. I en només 10 dies encara en quedaran menys. A partir de l’1 d’octubre canvien les condicions de la zona blava i, tot i que Gavsa, la societat gestora, s’obstina a dir que la voluntat és «agilitzar la rotació de vehicles i facilitar l’aparcament», és evident que la finalitat és purament recaptadora. Així, zones fins ara gratuïtes passaran a ser d’abonament amb subscripció mensual, trimestral o anual, mentre que el centre de la parròquia serà únicament de pagament amb tiquet. Per exemple, fins ara els veïns de l’avinguda del Ravell –on, més enllà del Prat Gran i algun negoci, només hi ha habitatges– podien deixar el seu cotxe al final del carrer sense pagar ni un cèntim. De fet, només passejant per allà un pot observar com la zona blava és buida i, uns metres més endavant, poc abans d’arribar al complex esportiu, s’acumulen tots els cotxes. Estem parlant de vehicles estacionats al bell mig de la carretera general, on no hi ha cap servei als voltants i la seguretat viària és més aviat limitada, de manera que és lògic –o, si més no, just i moral– que aparcar sigui gratuït. Doncs bé, aquesta és una de les tres zones habilitades per Gavsa que a partir d’ara serà d’abonament obligatori. Els trams entre la sortida direcció a Ordino fins a la caserna dels Bombers i l’entrada, direcció al centre, des de la benzinera fins a la Cabanota, són les altres zones afectades. Per aquells que vulguin una plaça fixa, la societat els proposa el Prat del Molí a 47 euros el mes. Sigui com sigui, la qüestió és pagar. I és que és cert que la gestió de l’aparcament és en mans privades, però tenint en compte que vivim uns temps en què se suposa que les institucions han de ser al costat dels ciutadans, cal preguntar-se si el comú no podria fer més, ja que, al cap i a la fi, tenir el cotxe a la intempèrie a prop de casa no sembla cap privilegi del qual s’hagi d’abusar.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT