PUBLICITAT

El model per competències: la revolució cada dia més present

L’inici del nou curs escolar està a tocar: docents i equips directius ultimen els serrells per al nou repte d’enguany, que arrencarà de forma esglaonada a partir d’aquest divendres. Serà aquell moment d’alegria per la retrobada, nervis per les situacions noves, i alguna llàgrima per l’enyorança. Però sigui la manera com s’encari, resultarà el primer dia d’un curs que tot apunta, serà de plena normalitat després de la covid. I és precisament aquest exercici de passar pàgina de la pandèmia el que ha permès als centres educatius i els coordinadors dels tres sistemes del país poder recuperar aquells projectes que es van haver de quedar aparcats per tal de fer front a l’emergència. En el cas de l’Escola Andorrana, el pla que tornen a tirar endavant és el de la implementació de l’aprenentatge per competències, un sistema que a grans trets, proposa un seguit de metodologies que volen treballar el desenvolupament de les capacitats i habilitats dels alumnes. Es tracta d’un enfocament pràctic que, partint dels mateixos coneixements, suggereix als alumnes accions perquè puguin donar resposta als problemes que es puguin trobar al llarg de la vida, afavorint a una educació que promou la reflexió i motiva a l’estudiant a trobar les seves pròpies metodologies. Certament, al llarg dels anys, l’educació ha anat implementant noves vies per desplegar-se de forma favorable cap als alumnes, fugint de les classes tedioses i unidireccionals per crear entorns més amables i participatius. De fet, a l’Escola Andorrana, s’està a punt de cobrir la totalitat dels cursos sota aquesta metodologia, que comença amb l’educació per ambients amb els més menuts i es desplega amb les competències. Hem de celebrar que l’ensenyament es transformi constantment i implementi formes de transmetre el coneixement que també traslladin als joves autonomia i habilitats de meditació interna.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT