PUBLICITAT

La bicicleta elèctrica compartida vol guanyar presència al centre

Cada cop més, a les principals ciutats europees, la bicicleta guanya espai al cotxe privat. Sigui particular o a través dels sistemes de lloguer compartit, les dues rodes van proliferant, esdevenint peces clau pel que fa a la sostenibilitat, la vida saludable i la pacificació dels nuclis urbans. Andorra també vol seguir aquesta estela, i per això va crear fa uns anys Cicland. I ara, aquest servei fa una aposta decidida per tal de captar usuaris: es concentra a la vall central i esdevé gratuït. Tal com s’ha implementat amb el bus, la bicicleta compartida serà de franc fins a final d’any, i de forma permanent pels joves d’entre 16 i 20 anys. A la vegada, es creen set estacions noves entre Andorra la Vella, Sant Julià de Lòria i Escaldes-Engordany, i es preveu anar substituint progressivament les unitats per altres de més còmodes, ergonòmiques i lleugeres. En definitiva, es tracta d’una gran aposta de les administracions andorranes per a l’impuls del transport sostenible, que caldrà veure si acaba quallant entre la ciutadania. De fet, aquesta acció pot contribuir, de retruc, a una millora de les infraestructures i equipaments destinats a la mobilitat amb bicicleta, ja que a ningú se li escapa que en molts trams de les vies del país, hi manquen carrils exclusius que garanteixin la seguretat dels ciclistes, així com emplaçaments concrets per estacionar-les un cop arribats al destí. En aquest sentit, l’aspecte que més cal lamentar de la remodelació és el fet que es perd el servei a les parròquies altes, ja que segons les dades d’ús extretes d’una anàlisi impulsada per la concessionària del servei, el nombre d’usuaris i trajectes en aquestes zones era pràcticament residual. El gasoil i la gasolina tenen els dies comptats, així que tots plegats hem d’anar-nos adaptant a la realitat que ens espera més aviat que tard, sent la bicicleta una de les grans aliades.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT