PUBLICITAT

Les agències de viatges revifen i volen ser més competitives

Un dels sectors més perjudicats durant la crisi sanitària va ser el de les agències de viatges. Primer, amb el tancament de les fronteres, era impossible viatjar a l’estranger (igual que ho era que els turistes vinguessin aquí) i després, amb la recuperació l’estiu passat, tot i que la mobilitat ja estava permesa, la majoria va decidir ser prudent i apostar per destinacions de proximitat que cadascú es va manegar com va poder. No ha estat fins ben entrat aquest any, especialment l’estiu, en què sembla que tot ha tornat per fi a la normalitat i les agències han començat a treballar i facturar amb regularitat. Segons el president de l’Associació d’Agències de Viatges d’Andorra (AAVA), Jaume Escoda, encara no s’han assolit els nivells prepandèmia, però l’optimisme impera en el sector, sobretot en la vintena d’agències que formen part de l’entitat després de superar la crisi sense cap tancament. De fet, segons explica Escoda, els andorrans que enguany han decidit viatjar a través d’una agència ho han fet a illes del Carib, l’Orient Mitjà o altres països més llunyans, una bona prova de les ganes que tots teníem de sortir i gaudir d’altres entorns i cultures sense pors. Pel que fa al turisme receptiu –aquell que ve– les agències també han començat a apreciar un cert moviment que ja no es limita només en els mercats de l’entorn, sinó que també es treballa molt bé amb els nord-europeus. Això, segons Escoda, es deu al fet que els negocis andorrans assisteixen a fires i congressos de turisme d’arreu del món per donar-se a conèixer i captar així nous clients. Malgrat tot, és innegable que les agències de viatge han perdut potencial arran de l’aparició d’internet i webs buscadores de vols i hotels, de manera que si no volen quedar-se enrere, el principal repte que han d’afrontar és l’automatització o integració a internet, ja que, al cap i a la fi, lidiar amb una persona sempre serà millor que fer-ho amb un ordinador.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT