PUBLICITAT

Menys vols per a l'aeroport d'Alguaire

L'opinió del diari s'expressa només als editorials. Els articulistes exposen postures personals.

En complir-se un any de vols comercials, l'Aeroport de Lleida-Alguaire acaba de perdre la ruta que Vueling operava entre Barcelona i Lleida, per no rebre una subvenció de 10.000 euros mensuals, i la Generalitat anuncia la congelació de la seva ampliació de més de 7.000 metres quadrats. Cada passatger que ha passat aquest any per l'aeròdrom, li ha costat al Govern català en subvencions una mitjana de 31,45 euros.

Cada passatger que ha passat aquest any per l'aeròdrom, li ha costat al Govern català en subvencions una mitjana de 31,45 euros.

El Govern català, que ha rebutjat subvencionar la ruta de la low cost espanyola per la seva baixa ocupació, afirma que només ampliarà el primer aeroport que desenvolupa i gestiona a mesura que vagi aconseguint nous contractes amb aerolínies.

I ahir es va anunciar que Pyrenair ha cancel·lat els vols que uneixen Lleida i Vigo fins al final de la temporada, que acabava el 25 de febrer, segons va confirmar l'aerolínia. A l'espera d'una declaració oficial, els motius apunten a la poca demanda d'aquesta connexió.

La companyia va començar el mes passat a operar vols des de Vigo i Madrid fins a l'aeroport de Lleida-Alguaire per potenciar el turisme de neu, amb ofertes específiques que incloïen els bitllets d'avió, l'autocar fins a les pistes, els forfets i l'hotel. De moment, Pyrenair mantindrà fins a finals de febrer l'enllaç entre Lleida i Madrid. Malgrat que el compte de resultats és dolent, la Generalitat dóna per bones les xifres de viatgers del primer any, 61.769, perquè supera en un 23% les previsions. La destinació que millor ha funcionat és Palma, seguit de Frankfurt i Milà.

L'aeroport d'Alguaire va generar grans expectatives que poc a poc s'han anat desinflant. Pyrenair va anunciar avions més grans per al trajecte de Madrid i de moment es cancel·la una línia que havia de portar esquiadors des de Galicia, un mercat interessant per a Andorra que, no ho oblidem, ha aportat diners a l'aerolínia perquè porti aficionats a l'esport blanc al Principat.

El debat sobre les possibilitat d'un aeroport ha estat sempre permanent. El Govern d'Andorra va descartar fer aportacions econòmiques al de la Seu d'Urgell, i de moment s'haurà d'esperar un canvi de tendència perquè Alguaire es converteixi en una instal·lació de referència que cobreixi les expectatives que havia generat entre el sector turístic. Aquest ha estat el primer any marcat per la crisi econòmica, i per tant s'ha de donar un major marge per aconseguir obtenir rendibilitat a les instal·lacions lleidatanes.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT