PUBLICITAT

L’heliport a la Caubella pren forma sense hotel projectat

El nou projecte per construir un heliport a la Caubella tira endavant. O almenys, ho fa de moment. I és que cal tenir en compte que el complex de Pal no ha estat l’únic projectat al llarg dels anys. El pla actual ja va néixer coix, amb una única proposta sobre la taula que anava més enllà de l’inicialment previst i, aprofitant l’avinentesa, ideava un hotel a tocar de l’espai. Sembla ser, però, que el Govern no ha acceptat aquest element i s’ha cenyit a la idea de la pista i equipament per la mobilitat dels helicòpters, tot i deixar la porta oberta a establir-hi algun espai comercial en un futur. També sobta el canvi pressupostari de la inversió, el qual assumeixen les empreses que el duran a terme, i que es duplica, passant dels 4,5 milions a nou. No obstant això, res sembla desanimar un Executiu i un ministre Jordi Gallardo que veuen en aquesta oportunitat la definitiva per desencallar «el tema de l’heliport», i havent fracassat el darrer intent del seu germà, l’aeroport a Grau Roig. Ara, el projecte es troba en la fase d’exposició pública d’informació, i això permetrà a la societat a poder conèixer els detalls de la proposició que es vol alçar a la Caubella. Així, segons els pronòstics del Govern, aquesta infraestructura podrà ser una realitat d’aquí a dos anys, i tot i la voluntat de posar la primera pedra com més aviat millor, el fet que l’adjudicació es pogués concloure a la tardor i que tingui a tocar l’hivern, es podrien posar en pausa les obres si la meteorologia no les permet. Ara bé, més enllà de la forma, els metres o les places d’aparcament que s’hi vulguin establir, l’efecte que més impacte podrà tenir serà el mediambiental i visual per la zona. No ens enganyem: un pegat de ciment en mig del bosc no podrà passar desapercebut, per més que es busquin materials que s’adaptin a la natura com la fusta. Estarem atents a la progressió d’aquest nou pla faraònic.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT