PUBLICITAT

La fractura liberal dona pas a una nova formació política

Tot i que en una entrevista a aquest rotatiu, el cap de llista de Liberals, Josep Maria Cabanes, afirmava que el partit no estava fracturat, ahir aquesta evidència no només va quedar palesa sinó que també es va posar de manifest que ja no hi ha marxa enrere. Judith Pallarés, acompanyada dels quatre consellers generals de la formació, anunciava que tots cinc es donaven de baixa del partit per engegar un nou projecte conjunt que, si bé ha de mantenir unes bases liberals, també ha de tenir «una mentalitat oberta» que defensi les persones, l’economia i el medi ambient. I és que segons ells, en l’última dècada Liberals ha lluitat per decantar-se cap al centre i el progressisme, mentre que Cabanes encarna el conservadorisme d’èpoques passades. Un conservadorisme al qual sembla que també s’ha sumat el president del partit, Jordi Gallardo, i que ha suposat la decepció definitiva per part dels ja exafilitats. A més, Pallarés va aprofitar l’ocasió per donar la seva versió dels fets, després de dos dies seguits d’atacs per part de Gallardo en diferents mitjans de comunicació. Pallarés va reconèixer que li va dir a Gallardo que no es presentaria com a cap de llista, si bé quan van arribar les primàries i va veure que no hi havia candidat va canviar d’opinió. Aquest canvi d’opinió Gallardo se’l va prendre com una traïció, però per a Pallarés que ell s’hagi posat del costat de Cabanes també ha estat una decepció. Per tot plegat, s’ha decidit que el millor és impulsar un projecte nou que «generi il·lusió» i, que d’entrada, ja comptaria amb molts suports, fins i tot, del mateix partit de Liberals, que en els pròxims dies podria patir un degoteig de baixes. En qualsevol cas, tant Pallarés com els consellers van garantir l’estabilitat del Govern fins a final de legislatura i mantenen el compromís que van contraure amb la ciutadania que els va votar fa quatre amb un programa electoral en el qual, ells diuen, hi continuen creient.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT